نظر شما چیست؟

کتاب حجت خدا توسط انتشارات فرهنگی شهید ابراهیم هادی منتشر شده است. این کتاب در دسته رمان داستان و شعر قرار می گیرد.

معرفی کتاب حجت خدا

«حجت خدا» عنوان کتابی است که به ۱۱۰ داستانک از شهید مدافع حرم «محسن حججی» می‌پردازد. در مقدمه این کتاب دل‌نوشته‌ای از شهید حججی آمده است.
در این کتاب داستانک‌هایی بر پایه خاطرات خانواده، دوستان و هم‌رزمان شهید حججی درباره منش و زندگی او نوشته شده و در پایان نیز تصاویر، وصیت‌نامه و دست‌نوشته‌ای از شهید حججی آمده است.

خلاصه کتاب حجت خدا

محسن حججی دربیست و یکم تیر ماه ۱۳۷۰ در نجف آباد به دنیا آمد. در سال ۱۳۸۷ دوران دبیرستان خود را به پایان رساند و در دانشگاه، در رشته تکنولوژی کنترل شروع به تحصیل نمود. پس از اتمام خدمت سربازی بلافاصله وارد سپاه شد. در یازدهم آبان ۱۳۹۱با زهرا عقد، نهم مرداد ۱۳۹۳ به صورت رسمی ازدواج کرد و در فروردین ۱۳۹۵ صاحب فرزند پسر شد و نامش را علی گذاشت.
شهید محسن حججی در لشکر هشت زرهی نجف آباد خدمت می‌کرد و برای دفاع از حرم به سوریه اعزام شد. در روز دوشنبه ۱۶مرداد ۱۳۹۶ در عملیات گذرگاه مرزی الولید در منطقه مرزی بین سوریه و عراق به اسارت داعش در آمد. پس از دو روز اسارت در روز چهار شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶در منطقه التنف سوریه به دست جنایت کاران داعشی به شهادت رسیده و سر او از تنش جدا شد.
ارتش لبنان با همکاری حزب الله، پیکر پاک شهید حججی را در مقابل اجازه تخلیه امن منطقه مرزی لبنان و سوریه تحویل گرفتند. سپاه پاسداران پیکر مطهر او را در ۷شهریور تحویل گرفت و با انجام آزمایش‌های دی اِن‌اِی، هویت او را تایید کرد. (پیکر پاک این شهید مظلوم بدون سر بوده است.) مراسم تشیع شهید محسن حججی در تاریخ ۵ مهر ۱۳۹۶در تهران با حضور مقام معظم رهبری برگزار شد. آرامگاه وی در گلزار شهدای نجف آباد قرار دارد.

برشی از متن کتاب حجت خدا

در بخشی از آن می‌خوانیم: «خدایا اگر شوقی هست، اگر شجاعتی هست، اگر روحم به تکاپو افتاده است برای رفتن، همه و همه به لطف تو بوده و بس... می‌توانستی مرا هم در این دنیا غرق کنی .... می‌توانستی مرا هم آن‌قدر سرگرم دنیا کنی که فکر جهاد هم نباشد؛ چه برسد به رفتن... می‌توانستی آن‌قدر وابسته‌ام کنی که نتوانم از داشته هایم دل بکنم...»

کتاب حجت خدا بهجت

کتاب دیگری با همین نام در فراکتاب موجود است اما این کتاب درباره حضرت حجت (عج)، مجموعه بیانات و اشارات آیت الله بهجت(ره) پیرامون حضرت ولی عصر(عج) می باشد و توسط نشر آثار آیت الله بهجت منتشر شده است.

دانلود pdf کتاب شهید حججی

در این کتاب خاطرات نزدیکان و دوستان شهید محسن حججی را مرور می کنیم. این خاطرات توسط موسسه انتشاراتی شهید کاظمی گردآوری شده است.
خرید نسخه الکترونیکی کتاب با قیمت مناسب در فراکتاب موجود است و شما علاقه مندان می توانید در کتابخوان فراکتاب آن را مطالعه کنید.

متن کامل کتاب سربلند

کتاب سربلند نیز درباره شهید حججی می باشد این کتاب نوشته محمدعلی جعفری درباره زندگی شهید محسن ححجی است که شهید سلیمانی بر این کتاب تقریظ نوشته اند. این کتاب توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. نویسنه کتاب سربلند سعی دارد تا مخاطب را با ابعاد مختلف شخصیتی شهید آشنا کند؛ ابعادی از زاویه دید خانواده، دوستان و همرزمان او، همچین برخی از تصاویر، اسناد و دلنوشته های شهید حججی در کتاب آورده شده است.

جهت دریافت متن کامل کتاب سربلند می توانید آن را از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس در کتابخوان به مطالعه آن بپردازید.

خرید کتاب حجت خدا

امکان خرید نسخه چاپی کتاب حجت خدا با تخفیف برای علاقه مندان در فراکتاب فراهم است. کی توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب آن را خریداری کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

خرید کتاب حجت خدا

مشخصات کتاب حجت خدا در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: شهید ابراهیم هادی
نویسنده: گروه نویسندگان ابراهیم هادی
تعداد صفحه: 96
موضوع: داستان ایرانی، خاطرات و زندگی نامه
قالب: چاپی با تخفیف 

سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
96
کنگره :
‏‫‬‮‭BP52/66‭‬ ‭/ح3‏‫‬‮‭ح3 1397
دیویی :
297/984
کتابشناسی ملی :
5523471
شابک :
978-600-7841-64-8

کتاب های مشابه حجت خدا