امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چند قدم تا آرامش

کتاب چند قدم تا آرامش، جلد ۱۲۲ مجموعه رهنما می باشد که تاکنون ۱۳۵ جلد از آن به همت انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است، و به موضوعات مختلف، اجتماعی، اخلاقی، عبادی، خانواده، احکام، ولایت فقیه و... می‌پردازد و سوالات گوناگون رایج در زمینه‌های یاد شده را پاسخ می‌دهد. کتاب‌های کم‌حجم و پرمحتوای این مجموعه مناسب زندگی پرمشغله امروزی نگاشته شده‌اند و سعی دارند مخاطبان و به ویژه جوانان را با رویکرد نوین اسلامی با مسایل گوناگون دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی آشنا سازند.

گزیده کتاب چند قدم تا آرامش

اختلافات و تعارضات همسران، عامل مؤثری در تزلزل بنیان خانواده و جدایی زوجین به شمار می رود. تحقیقات علمی درباره عوامل طلاق نشان می دهد که نداشتن تفاهم اخلاقی زوجین، از مهم ترین عوامل طلاق به شمار می رود. با توجه به تأثیر چشمگیر اختلافات در تضعیف جایگاه خانواده، لازم است با نگاهی دقیق، زمینه های اختلاف همسران شناسایی شده، برای رفع این گونه زمینه ها و تقویت بنیان خانواده، برنامه ریزی شود.

اگر خواسته یکی از همسران با خواسته طرف مقابل هماهنگ نباشد، در واقع میان آن ها تعارض یا اختلاف به وجود آمده است؛ مثلاً آنگاه که یکی از آنان به سرکشی از منزل والدین خود مایل باشد و دیگری تمایلی به خارج شدن از منزل نداشته باشد و یا در صورت تمایل، رفتن به منزل والدین خود را ترجیح دهد، دچار تعارض شده اند. وجود اختلاف میان دو همسر که دست کم از جهات جنسیتی، شخصیتی و خانوادگی دارای ویژگی های گوناگون اند، امری کاملاً طبیعی و غیرقابل اجتناب است و کمتر زوجی را می توان سراغ گرفت که در همه امور زندگی با یکدیگر توافق کامل داشته باشند.

صفحات کتاب :
52
کنگره :
HQ743‭‬‏‫‬‭/ح464چ9 1396
دیویی :
646/78
کتابشناسی ملی :
4730645
شابک :
978-964-02-2722-0‬‬
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه چند قدم تا آرامش