امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,650
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نکته های ماندگار

کتاب نکته های ماندگار گزیده‌ای از سخنان آیه الله اسماعیل صالحی مازندرانی در زمینه‌های اخلاقی، اجتماعی، تربیتی، سیاسی و اعتقادی است. درکتاب نکته های ماندگار برخی از توصیه‌های این عالم معاصر شیعی که در زمینه‌های مختلف خانوادگی، طلبگی و مسائل روز جامعه اسلامی وارد شده است گردآوری شده و نکاتی از ایشان در مورد مسائل مختلف زندگی فردی، اجتماعی، شغل، محل زندگی، رفتار در خانواده، مسایل بانوان و ... درج شده است.

نویسنده به همین منظور به بیان مسائلی از منظر آیةالله اسماعیل صالحی مازندرانی در مورد فرهنگیان، دانشجویان، طلاب، بازاریان، مسئولان حکومتی، نظامیان، زن و شوهر در محیط خانه، جوانان و مبلغان دینی مطرح نموده و توصیه‌های مکرر ایشان در مورد ایمان به مبدأ و معاد، وحدت حوزه و دانشگاه، زمینه‌سازی برای ظهور امام مهدی(ع)، رابطه درس و تحصیل با مشکلات زندگی، کار کردن برای خدا، رعایت تقوای الهی، اهمیت ترک گناه، اصلاح نفس، معیار تشخیص حق و باطل، اهمیت حسن و خلق، عبودیت و بندگی خدا، معیار عزت و ذلت، عاقبت ریاست‌طلبی، عواقب معاشرت سوء، معنای زهد و برخی دیگر از مسائل اخلاقی و اجتماعی را منعکس نموده است.

گزیده کتاب نکته های ماندگار 

در این نوشتار، گلچینی از سخنان ارزشمند فقیه انقلابی و مرجع عالیقدر، آیت الله العظمی صالحی مازندرانی که در محورهای برگرفته ازمختلفی بیان شده، ارائه می شود. این نکات عمدتا»سفارش‌های اخلاقی و اسوه صالحان ایشان است که به همت فرزند ارجمند و فاضل ایشان، پس از رحلتشان، تدوین تنظیم شده است.امید آن که تمام رهنمودهای فقیه اهل بیت(ع) در نوشتاری جدا گانه، به عنوان صحیفه‌ای گران سنگ، در اختیار جامعه علمی و دینی به ویژه دانشجویان و طلاب جوان قرار بگیرد.

سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
94
کنگره :
BP247/8‏‫‬‭/ص175ن8
دیویی :
‫‬‭297/61‬
کتابشناسی ملی :
3634730
شابک :
978-964-531-800-8

کتاب های مشابه نکته های ماندگار