امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,500
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
ت 3,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نگاهی بنیادین به نسبت اخلاق و فناوری اطلاعات

کتاب نگاهی بنیادین به نسبت اخلاق و فناوری اطلاعات پژوهشی از سیدمحمدمهدی میرباقری درباره رابطه بین اخلاق و فناوری اطلاعات است. بحث رابطه اخلاق و فناوری اطلاعات سابقه چندانی در ایران ندارد؛ ولی اهمیت این موضوع و مباحثی از این‌ قبیل در دنیای پیچیده امروز، بسیاری از کارشناسان و دست‌اندرکاران مرتبط را به اندیشه و اقدام در این زمینه تشویق کرده است.

گزیده کتاب نگاهی بنیادین به نسبت اخلاق و فناوری اطلاعات

بحث درباره رابطه «اخلاق» و «فن آوری اطلاعات» در ایران سابقه چندانی ندارد، ولی اهمیت این موضوع و مباحثی از این قبیل در دنیای پیچیده امروز، بسیاری از کارشناسان و دست اندرکاران مرتبط را به اندیشه و اقدام در این زمینه، تشویق کرده است ...

مروری بر اعلامیه اصول و برنامه اقدام مصوب در مرحله نخست به خوبی نشان می دهد که سران کشورها در «ژنو » چگونه برای تصمیم گیری برای جامعه اطلاعات همفکری کرده اند. گفته شد که جامعه اطلاعات، بازتاب جهان واقع ما در فضای دیجیتالی است. از ای نرو، شاخصه های همدلی و همفکری و همکاری در این دنیای مجازی، همان است که در دنیای واقع، مشاهده می شود. در بند دوم اعلامیه اصول بیان می شود که  رسیدن به همان اهداف اعلامیه هزاره سوم را در پیش گرفته است که اساس آن، توسعه مشارکت جهانی، برای تحقق توسعه با هدف دستیابی به دنیای آرام و مرفهتر است.

در بند سوم اعلامیه اصول، به اعلامیه «وین » اشاره شده و حق بر توسعه را امری همگانی می شمارد. در همین بند، بر تقویت دموکراسی و توسعه پایدار نیز تأکید شده است. به نظر م یرسد بند دوم و سوم اعلامیه اصول، اساس همدلی جهانی را به خوبی بیان می کند. خلاصه آن به بیان ما چنین است : «ما برای رفاه بیشتر و بهره مندی بیشتر همدلیم و کنار هم آمده ایم تا بر این اساس همفکری کنیم. » این نکته در دیگر بندهای اعلامیه نیز آمده است. از جمله در بند سی و سوم تصریح شده است که آی سی تی، فرصتی مهم برای ایجاد رفاه و ثروت است.

کتابشناسی ملی :
‎2‎1‎6‎4‎5‎3‎7
شابک :
978-964-531-488-8‬‬
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
125
کنگره :
‏‫‭‬‮‭T58/5‭‏‫‭‏‫‬‮‭‬‮‭/م93ن8 1392
دیویی :
‏‫‬‮‭303/4833

کتاب های مشابه نگاهی بنیادین به نسبت اخلاق و فناوری اطلاعات