امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چند دقیقه با موسیقی

کتاب چند دقیقه تا موسیقی به موضوعات مختلف، اجتماعی، اخلاقی، عبادی، خانواده، احکام، ولایت فقیه و... می‌پردازد و سوالات گوناگون رایج در زمینه‌های یاد شده را پاسخ می‌دهد. کتاب‌های کم‌حجم و پرمحتوای این مجموعه مناسب زندگی پرمشغله امروزی نگاشته شده‌اند و سعی دارند مخاطبان و به ویژه جوانان را با رویکرد نوین اسلامی با مسائل گوناگون دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی آشنا سازند.


گزیده‌ای از کتاب چند دقیقه با موسیقی

شادی و نشاط، از مسائل مهم دورۀ جوانی است. الزمۀ بهداشت روانی در دورۀ جوانی، رفع افسردگی است. کم نیستند افرادی که موسیقی را بهترین راه رهایی از غم و افسردگی و باعث نشاط و شادابی میدانند. به تعبیر مقام معظم رهبری، موسیقی هنری دقیق و جزء بخش‌های دانش ریاضی است. هنر موسیقی، محاسبة متکی به طبیعت و فطرت بشری است که خرد انسان، آن را براساس تجربه، محاسبه کرده است و برای آن، قواعدی گذاشته است. لذا هنر موسیقی، تلفیقی است از دانش و اندیشه و فطرت خدادی. به گفتۀ مولوی، موسیقی صدای انعکاس افالک است.
مهم این است که این هنر را در راه خدا و رضای او به کار بگیریم. ِ هنر و موسیقی متعالی به ِ طور کلی با موسیقی مبتذل بیگانه است. اما مشخصه‌های آن کدام است؟ آیا هر موسیقی که موجب شادی و نشاط شود، مبتذل است یا مالک های دیگری دارد...؟

صفحات کتاب :
60
کنگره :
BP232/82‏‫‬‭‬‮‭/ح45چ9
دیویی :
‏‫‬‭‬‮‭297/4878
کتابشناسی ملی :
2827274
شابک :
978-600-6543-42-0
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه چند دقیقه تا موسیقی