امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

کتاب تربیت دینی فرزندان یکی از کتاب های مجموعه رهنما، نوشته جواد محدثی می باشد و توشز انتشارات زائر رضوی منتشر و روانه ی بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب تربیت دینی فرزندان

کتاب تربیت دینی فرزندان جلد 64 از مجموعه رهنما می باشد که تاکنون ۱۳۰ جلد از آن به همت انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است و به موضوعات مختلف، اجتماعی، اخلاقی، عبادی، خانواده، احکام، ولایت فقیه و... می‌پردازد و سوالات گوناگون رایج در زمینه‌ های یاد شده را پاسخ می‌ دهد. کتاب ‌های کم‌حجم و پرمحتوای این مجموعه مناسب زندگی پرمشغله امروزی نگاشته شده ‌اند و سعی دارند مخاطبان و به ویژه جوانان را با رویکرد نوین اسلامی با مسایل گوناگون دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی آشنا سازند.

خلاصه کتاب تربیت دینی فرزندان

تربیت دینی فرزندان دغدغه اصلی و مهم خانواده‌های مسلمان و پدران و مادران مکتبی است. این تنها معلمان و مربیان نیستند که وظیفه دارند نوجوانان و کودکان شما را با شخصیت و دیندار و پاک بار آورند و استعدادهای فکری و هنری و اجتماعی آنان را بارور سازند، بلکه خود والدین هم در ایجاد روحیه خودباوری و خداباوری و اعتماد به نفس و تقوا و عفاف و صدق و نوع دوستی و ایثار مسئولند. 
باید بذر «باور» را در «زمین بارور» افشاند؛ 
باید «نهال ایمان» را در «بوستان جان» کاشت؛ 
و... این کار خود شما نیز هست. تا شاهد شکفتن شکوفه صداقت و خلوص و خدمت بر شاخسار وجود فرزندانتان باشید. 
فرصت‌ها گذران است. هم برای بچه‌ها و هم برای اولیا و مربیان. تا چشم بر هم زنیم، کودک دیروز، نوجوان امروز می ‌شود و نوجوان دیروز به جوان برومند امروز تبدیل می ‌شود. در این فاصله، ما برای آنان چه کرده‌ ایم؟ و کدام علم و ادب و تربیت و اخلاق را به میراث گذاشته ایم؟
کیفیت رفتار و برخورد شما با فرزندتان هرچه صاف‌ تر و صمیمی ‌تر و دلسوزانه ‌تر باشد، موجب جلب اعتماد آنان می ‌شود و توفیق تاثیرگذاری در فکر و روانشان افزوده می ‌شود. 
عمرها، فرصت کاشتن و برداشتن است. 
آینده ساازان نیز از رهگذر همین برنامه ‌ها و مراقبت‌ ها و تربیت‌ ها به رشد و کمال می ‌رسند، اگر به «آبروی خویش» و «آینده فرزندان» علاقمندیم مسئله تربیت دینی آنان را نباید شوخی و ساده بگیریم وگرنه... مسئولیم!
آن چه می ‌خوانید نکاتی در تربیت دینی فرزندان بر اساس رهنمودهای پیشوایان معصوم (علیه السلام) است. باشد که گامی در مسیر پدید آوردن نسلی مومن به کار و به شمار آید.
پاسخ پرسش‌های زیر را می توانید در این نوشته بیابید: 
معجزه محبت را چرا و چگونه در رفتار خود با فرزند به کار بگیریم؟ 
رهنمودهای اسلام در باب خطاب شایسته و نام نیک و پاسخ به سلام و ... چیست؟ 
جوان ما در بعد عملی، چگونه از الگوهای بیرونی تاثیر می‌ پذیرد؟ 
چه کنیم که الگوهای رفتاری فرزند، پدر مادر خود او باشند؟ 
چند نمونه عملی و کاربردی برای الگو دهی اولیا به جوان ذکر کنید. 
شیفتگی جوانان به اهل بیت (علیهم السلام) چگونه حاصل می ‌شود؟

برشی از متن کتاب تربیت دینی فرزندان

والدین؛ الگوی رفتار 
جوانان در سنین و موقعیتی اند که در رفتارشان دنبال «الگوهای بیرونی»‌اند. چه پدر و مادر باشند، چه معلم و مربی، چه برادر و خواهر بزرگتر، چه چهره‌های محبوب و قهرمانان مطرح در جامعه. 
اگر بزرگترها از این بعد الگویی خود غفلت کنند، چه بسا تاثیر مخرب و منفی بر فرزندان خود بگذارند. اگر به آنان توجه کنند، می‌ توانند فضایل اخلاقی را در وجودشان نهادینه کنند و رشد دهند. 
آموزش عملی
احترام به بزرگترها و مراعات ادب و احترام و حرف شنوی از پیشکسوتان وقتی از سوی والدین به وقوع پیوندد، فرزندانشان هم از آن ها یاد می‌گیرند، هرچند ممکن است نحوه ی رفتار آنان برای نوجوانان و جوانان چندان جاذبه‌ای نداشته باشد تا بخواهند تقلید و الگوبرداری کنند، اما اگر بناست که این خصلت و رفتار در جایی نمود پیدا کند و جوانان با رفتارهای به خصوصی که «تجسم فضلیت» است، آشنا شوند و تاثیر بپذیرند، ناچار در این گونه مواقع است که با چشم خود می‌ بینند، آن چه در تعلیمات و تبلیغات می‌ شنوند. 
به این حدیث زیبا توجه کنید: 
امام علی (علیه السلام) به والدین در زمینه نحوه برخورد خوب و احترام آمیز با بزرگترها و تاثیر آن بر نوجوانان و فرزندان این گونه توصیه می ‌کنند: «وقروا کبارکم، یوقرکم صغارکم» (=به بزرگان خود احترام کنید تا کوچکترهای شما هم به شما احترام کنند.)

کتاب تربیت اسلامی کودک pdf

پیرامون تربیت دینی کودکان کتاب های زیادی نوشته است، من جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد که پی دی اف آن ها نیز در نرم افزار فراکتاب جهت دانلود در دسترس قرار دارد:
کتاب روانشناسی تربیتی حائری، من دیگر ما، مجموعه رهنما و ...

تربیت دینی pdf

تربیت دینی کودکان دغدغه هر پدر و مادر دغدغه مند و آینده نگری است، خصوصا در جوامع اسلامی که تربیت دینی بیشتر هم و توجه والدین و مربیان و معلمان را به خود اختصاص داده است.
می توانید کتاب های زیادی از انتشارات مختلف در زمینه تربیت دینی کودکان را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب جستجو و دانلود کنید.

دانلود رایگان کتاب تربیت دینی کودک pdf

دانلود رایگان کتاب تربیت کودک pdf را از طریق نرم افزار فراکتاب فراهم است. پس از دانلود می توانید آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

دانلود رایگان کتاب تربیت دینی کودک pdf

مشخصات کتاب تربیت دینی فرزندان در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: زائر رضوی
نویسنده: جواد محدثی
تعداد صفحه: 41
موضوع: تربیت کودک
قالب: pdf رایگان 
صفحات کتاب :
41
کنگره :
BP253/4‏‫‬‮‭/م3ت24 1391
دیویی :
297/644
کتابشناسی ملی :
2828561
شابک :
978-600-6543-48-2
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه تربیت دینی فرزندان