امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رجعت، چیستی و چرایی

کتاب رجعت، چیستی و چرایی جلد 51 از مجموعه رهنما می باشد که تاکنون ۱۳۰ جلد از آن به همت انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است، و به موضوعات مختلف، اجتماعی، اخلاقی، عبادی، خانواده، احکام، ولایت فقیه و... می‌پردازد و سوالات گوناگون رایج در زمینه‌های یاد شده را پاسخ می‌دهد. کتاب‌های کم‌حجم و پرمحتوای این مجموعه مناسب زندگی پرمشغله امروزی نگاشته شده‌اند و سعی دارند مخاطبان و به ویژه جوانان را با رویکرد نوین اسلامی با مسایل گوناگون دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی آشنا سازند.

گزیده کتاب رجعت، چیستی و چرایی

پدیده رجعت امری همگانی نمی باشد و منحصر به جمعی از مؤمنان راستین و مشرکان محض خواهد بود. بهترین دلیل بر این گفته، حدیثی از حضرت صادق (ع) است:« به درستی که رجعت برای همه نیست، بلکه به جمعی خاص اختصاص دارد. رجعت نمی کنند، مگر مؤمنان راستین و مشرکانِ فرو رفته در شرکِ محض؛ غیر از آنان، هیچکس به دنیا باز نمی گردد.»

البته روایات فراوان به صورت ویژه، خبر از رجعت افراد خاص داده است. به صورت اختصار می توان به برخی اشاره کرد: امام حسین (ع) را اولین رجعت کننده و برای مولا علی (ع) رجعت های متعددی ذکر کرده اند. ائمه (ع) به صورت خصوصی به برخی یاران خود بشارتِ رجعت داده اند. برخی روایات می گوید انبیای گذشته رجعت خواهند کرد و پیامبر (ص) به همراه ائمه معصومین (ع) رجعت می کنند.

دیویی :
297/44‭‮‬
کتابشناسی ملی :
2857400
شابک :
978-600-6543-62-8‮‬
سال نشر :
1391
صفحات کتاب :
60
کنگره :
BP222/4‏‫‬‮‭/پ9ر3 1391

کتاب های مشابه رجعت، چیستی و چرایی