امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اگر ولایت فقیه نمی بود...؟

کتاب اگر ولایت فقیه نمی بود...؟ نوشته علی ذوعلم است که توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده است. مجموعه رهنما که تاکنون ۱۳۰ جلد از آن به همت انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است، به موضوعات مختلف، اجتماعی، اخلاقی، عبادی، خانواده، احکام، ولایت فقیه و... می‌پردازد و سوالات گوناگون رایج در زمینه‌های یاد شده را پاسخ می‌دهد.

 کتاب‌های کم‌حجم و پرمحتوای این مجموعه مناسب زندگی پرمشغله امروزی نگاشته شده‌اند و سعی دارند مخاطبان و به ویژه جوانان را با رویکرد نوین اسلامی با مسایل گوناگون دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی آشنا سازند. «اگر ولایت فقیه نمی بود...؟» جلد 35 این مجموعه است.

گزیده کتاب اگر ولایت فقیه نمی بود...؟ 

نبود نهاد رهبری در ساختار قدرت در ایران، چه پیامدهایی در پی خواهد داشت؟ نمونه ها و زمینه های دیگری را هم می توان بررسی کرد که در آن ها، نبودنِ رهبری ولایی مشکلات حل نشدنی و خسارت های جبران ناپذیری را متوجه جامعه ما می ساخت. جامعه ایرانی با همه ویژگی های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تاریخی اش، تنها با تکیه بر عنصر اسلام و دیانت که تکیه گاه اصلی رهبری ولایی نیز هست، توانسته است چالش های فراوانی را پشت سر نهد و وضعیتی باثبات و منسجم برای پیشرفت و رشد خود فراهم سازد.

اگر این عنصر در عرصه سیاست و نظام ما وجود نمیداشت، به فرض اگر هم انقلابی رخ میداد که می توانست ریشه های استبداد و استعمار را از بُن بر کند.

صفحات کتاب :
50
کنگره :
‏‫‭BP233/8‏‫‭/‮الف‬72 1391
دیویی :
‏‫‭297/45
کتابشناسی ملی :
2868317
شابک :
‏‫‭978-600-6543-78-9‬‬
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه اگر ولایت فقیه نمی بود...؟