نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اختران آستان

کتاب اختران آستان نوشته حسین مهدوی پارسا است که توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده است. مجموعه رهنما که تاکنون ۱۳۰ جلد از آن به همت انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است، به موضوعات مختلف، اجتماعی، اخلاقی، عبادی، خانواده، احکام، ولایت فقیه و... می‌پردازد و سوالات گوناگون رایج در زمینه‌های یاد شده را پاسخ می‌دهد. 


کتاب‌های کم‌حجم و پرمحتوای این مجموعه مناسب زندگی پرمشغله امروزی نگاشته شده‌اند و سعی دارند مخاطبان و به ویژه جوانان را با رویکرد نوین اسلامی با مسایل گوناگون دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی آشنا سازند. « اختران آستان» جلد 7 این مجموعه است.


گزیده کتاب اختران آستان


بهاءالدین محمد، معروف به شیخ بهایی، فرزند عزّ الدین حسین، در صبحگاه ۲۸ذیحجۀ۹۵۳، در جبل عامل لبنان، چشم به جهان گشود. نسَب ایشان به حارث همدانی، صحابی معروف حضرت علی(ع) می رسد.


شیخ بهایی در سیزده سالگی، در سال ۹۶۶ق، به اتفاق پدر و مادرش به ایران مهاجرت کرد. او علوم رایج را در حوزه های علمیه قزوین و اصفهان، نزد استادان فرزانه ای همچون پدر بزرگوارش، ملا عبدالله مدرّس یزدی، مولانا افضل قاضی و... فراگرفت و شاگردان بی نظیری نظیرِ ملاّ صدرای شیرازی، فیض کاشانی، فیض لاهیجی، محمدتقی مجلسی و... تربیت کرد.

صفحات کتاب :
30
کنگره :
‏‫‭BP55/2‏‫‬‭/م9‮الف‬3 1391
دیویی :
‏‫‭297/996
کتابشناسی ملی :
2882678
شابک :
978-600-299-008-2
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه اختران آستان