امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راه های ایجاد صمیمت در خانه چگونه می باشد؟

کتاب راه های ایجاد صمیمت در خانه چگونه می باشد؟ نوشته شهید دکتر محمد جواد باهنر، از سوی اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی منتشر شد. کتاب راه های ایجاد صمیمت در خانه چگونه می باشد؟ از مجموعه کتاب‌های «رهنما» می‌باشد و دکتر باهنر با رعایت اختصار و گزیده‌گویی در این کتابچه 10 روش کارساز در برخورد مناسب و صمیمانه با همسر و فرزندان را عنوان کرده است.


«وجود صمیمیت بین پدر و مادر»، «برخورد منطقی با خطاهای فرزندان»، «ایجاد محیط همکاری و تقسیم مسؤولیت»، «ایجاد محیطی صمیمانه برای بحث و گفتگو»، «رعایت عدالت»، «ایجاد جهان‌بینی مشترک بین افراد خانواده»، از جمله اصول طلایی و کارآمد در ایجاد صمیمت است که در این مجموعه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. نویسنده در این مجموعه کوشیده تا «نشانه‌های وجود صمیمیت»، «راه‌های ایجاد صمیمیت در خانه» و «نقش رابطه صمیمانه والدین و فرزندان در مسیر دشوار تربیت» را به راحتی و به طور کامل برای مخاطبان این مجموعه تبیین کند.


گزیده کتاب راه های ایجاد صمیمت در خانه چگونه می باشد؟


باید کاری کرد که بچه ها خانه را محیط صمیمیت بدانند، درددل هایشان را با والدین خود مطرح کنند، حرف هایشان را با آنان بزنند و اگر چیزی می‌خواهند، از آنان بخواهند. گاهی می‌گویند فلان پدر با پسر جوانش دوست است: ساعت ها می نشینند و با هم صحبت می کنند. جوانی بیست ساله، ِ همراه پدر پنجاه ساله خود، مسافرت می کند، راه می رود و درددل می کند.


 آیا شما هم حاضرید این گونه عمل کنید؟ یا فقط در حدود همین تشریفات که باید احوالی پرسید و سلام و علیکی باشد، قانع هستید؟ گاهی، این قدر فاصله زیاد است که حرفی برای گفتن وجود ندارد. همین جوان، اگر رفیقش را پیدا کند، دو ساعت با هم حرف می زنند؛ اما با پدر یا مادرش، مثل اینکه حرفی برای گفتن ندارد! نمی دانیم که آیا روح ها به هم نزدیک نیست یاعواطف شکوفا نیست؟ بالاخره، صمیمیت وجود ندارد.

کتاب های مشابه راه های ایجاد صمیمت در خانه چگونه می باشد؟