امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 42,750
خرید چاپی
75,000
10%
ت 67,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هنر رضایت از زندگی

کتاب هنر رضایت از زندگی نوشته عباس پسندیده توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است. رضایت مندی از زندگی، از جمله دغدغه های است که انسان ها در کل زندگی با آن درگیر هستند. صاحب نظران علوم انسانی و اندیشمندان، غالباً فرمول های برای رضایت مندی انسان از زندگی ارائه کرده اند اما امتیاز آنچه که تحت عنوان «هنر رضایت از زندگی» منتشر شده است این است که مسئله را از دیدگاه آیات و احادیث، بررسی نموده است.

خالق جهان و انسان، خداوند متعال است. او برای خلقت خویش، هدفی را اراده کرده است. جالب است که آفرینش انسان، به تصریح قرآن کریم، خود، هدف برخی از خلقت های دیگر است. چه بسا ابر و باد و مه و خورشید و فلک و بسیاری از موجودات دیگر، برای بودن ما در این دنیا باشند! خالق جهان و انسان، خداوند متعال است. او برای خلقت خویش، هدفی را اراده کرده است. جالب است که آفرینش انسان، به تصریح قرآن کریم، خود، هدف برخی از خلقت های دیگر است. چه بسا ابر و باد و مه و خورشید و فلک و بسیاری از موجودات دیگر، برای بودن ما در این دنیا باشند!

حال، این سؤال مطرح است که هدف از به وجود آمدن خود ما چیست؟

پاسخ، تکامل و به خدا رسیدن است و بی شک برای این هدف، باید از گذرگاه دنیا به خوبی عبور کرد و راه و روش درست زیستن را آموخت و به خوبی به کار بست. این جاست که بحث رضایت مندی از زندگی مطرح می گردد. کسی که راه و روش زندگی کردن را آموخته باشد، مسلماً به موفقیت خواهد رسید و از زندگی خود، راضی خواهد بود، گرچه آن زندگی دارای فراز و نشیب ها و حتی مصائب و مشکلاتی باشد.

صاحب نظران علوم انسانی، غالباً فرمول هایی برای رضایت مندی انسان از زندگی ارائه نموده اند؛ اما امتیاز آنچه پیش رو دارید، این است که مسئله را از دیدگاه آیات و احادیث، بررسی نموه است. این، نکته قوّتی برای کتاب گران سنگ حاضر شمرده می شود؛ چرا که خالق انسان به حال او آگاه تر است. با توجه به جایگاه مهمی که مهارت «رضایت مندی از زندگی» در رسیدگی به تکامل معنوی دارد، قرآن، اولیای دین و معصومین(علیهم السلام) آموزه های فراوانی در این زمینه به پیروان شان آموخته اند. نویسنده این نوشتار می کوشد مضامین این حوزه را به گونه ای جذاب، تنظیم و دسته بندی کند تا برای افراد و گروه های اجتماعی گوناگون قابل درک و استفاده باشد.

گزیده کتاب هنر رضایت از زندگی

قناعت، کلید رضایت از زندگی است. شخص قانع برای کسب روزی تلاش می کند، ولی به آنچه خدا روزی او کرده بسنده می کند. از این رو نه معترض است و نه احساس ناکامی می کند؛ بدین جهت از زندگی خود احساس رضایت خواهد کرد.

صفحات کتاب :
188
کنگره :
‏‫‬‮‭BJ1481‏‫‬‮‭/پ5ھ9 1396
دیویی :
‫‬‮‭158
کتابشناسی ملی :
4747157
شابک :
978-964-531-146-7
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه هنر رضایت از زندگی