کتاب روایت های موازی pdf رایگان

مقایسه تطبیقی انقلاب اسلامی ایران با انقلاب های فرانسه و روسیه

امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب روایت های موازی

کتاب روایت های موازی به قلم سعید زاهدی و با ارزیابی علمی «حجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی» در راستای بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شده و حاوی مطالبی درباره چگونگی و اهداف سه انقلاب در کشورهای ایران، فرانسه و روسیه است. در این اثر مباحثی در خصوص انقلاب فرانسه شامل سرزمین گل‌ها، آخرین لویی، طبقات فرانسوی، سقوط سلطنت، بیانیه بشر، جمهوری نخست، اعدام‌های پیاپی، درگیری امپراتورها و صادرات ناپلئونی آمده که در قالب یک فصل به آن پرداخته شده است.


همچنین عناوین سرزمین بی غروب، سرآغاز تزاری، تزلزل در قدرت، پرولتاریای مارکسیستی، یکشنبه خونین، بلشویکیسم، انقلاب کبیر، جمهوری نخست، درگیری انقلابیون، آغاز لنینیسم، انقلاب های جدید و پایان کمونیسم از دیگر موضوعاتی است که پیرامون انقلاب روسیه بیان شده است. در این اثر مباحث فرصت مبارک، شاه متعهد، 15خرداد، کاپیتولاسیون، اوج سیاه، باد در خاکستر، وعده حق، دهه فجر، جمهوری اسلامی، زلزله بزرگ، فوکو و انقلاب ایران، مقایسه بزرگان، وضعیت نظامی، وضع اقتصادی حکومت، حمایت خارجی ها از حکومت نیز درباره انقلاب ایران ارائه شده است.


گزیده کتاب روایت های موازی


بلافاصله بعد از خونریزی ها، انتخابات کنوانسیون ملی برگزار شد و در آن حتی لویی شانزدهم هم یک شهروند بود و یک رأی داشت. در این انتخابات، فقط ۱۰درصد مردم شرکت کردند و به تندروهای جمهوری خواه رأی دادند به رهبری روبسپیر. کنوانسیون ملی سلطنت را لغو و جمهوری را مستقر کرد. همزمان بریتانیا بندر تولن در جنوب فرانسه را تصرف کرد و روبسپیر دیگر رهبر انقلاب شده بود. او ۳۱ساله و سخنوری باریک اندام با صدایی نازک بود. حقوق خوانده بود و بسیار سرسخت و کمرو بود و با زندگی روستاییان و پیشه وران و کشیشان کوچک و تنگدست روستاها از نزدیک آشنا بود. عاشق نوشته های ژان ژاک روسو بود و کتاب قرارداد اجتماعی را که در ۱۷۶۲ منتشر شد، مثل انجیل قبول داشت. ...

صفحات کتاب :
132
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR1553‭‏‫‬‮‭/ز2ر9 1397
دیویی :
‏‫‬‮‭955/083‬
کتابشناسی ملی :
5531780
شابک :
‫‬‭978-622-6090-51-3‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه روایت های موازی