امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دریچه‌ی آفتاب

در کتاب دریچه آفتاب از طریق پژوهش تحلیل محتوا  تمام ۲۹ سخنرانی رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در حرم مطهر رضوی بررسی و تدوین شده است. در این کتاب، سعی شده است منطق حاکم بر سخنرانی‌های سالیانه رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) به لحاظ فکری و سیاست گذاری با زبانی ساده و روان به مخاطب ارائه شود.کتاب دریچه آفتاب شامل سه بخش و پنج فصل است. بخش اول، در باب سیاست است که در دو فصل جداگانه، در قالب سیاست داخلی و سیاست بین الملل، آن را بررسی کرده است. در بخش دوم، به موضوع اقتصاد، درد و فصل با عنوان اقتصاد داخلی و اقتصاد بین الملل پرداخته شده و در آخر نیز، در بخش سوم، به مقولۀ فرهنگ و اجتماع پرداخته شده است.

گزیده‌ای از کتاب دریچه آفتاب

رهبر معظم انقالب در مناسبت‌های مختلف، سخنرانی‌های درخور توجهی کرده‌اند که از سخنرانی‌های مهم ایشان می توان به بیاناتشان در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(قدس سره)؛ در دیدار مردم قم، به مناسبت سالروز قیام نوزدهم دی؛ در دیدار مردم آذربایجان شرقی، به مناسبت سالروز قیام بیست و نهم بهمن و... اشاره کرد.
در این میان، یکی از سخنرانی ٌ های برجسته و با اهمیت و منظم معظمله، بیانات سالیانۀ نوروزی در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است. این سخنرانی‌های منظم حاوی پیام‌هایی خاص شامل جمع بندی اتفاقات مهم سال گذشته و ترسیم وضعیت موجود و اهداف سال پیش رو بوده است که طی آن، به چالش‌های مهم کالن کشور، در حوزه‌های مختلف پرداخته شده است.

صفحات کتاب :
195
کنگره :
‏‫‬‭DSR1690
دیویی :
955/0844
کتابشناسی ملی :
7276244
شابک :
978-622-685272-2
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه دریچه آفتاب