نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بزرگ های فراموش شده

کتاب بزرگ های فراموش شده تهیه و تولید شده توسط ادارۀ تولیدات فرهنگی است که توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده است. کتاب بزرگ های فراموش شده ویژه ماه مبارک رمضان است و شامل آیاتی از کلام الله وحی، فرازهایی از نهج البلاغه امیرالمومنین علی(ع) و صحیفه سجادیه است.


گزیده کتاب بزرگ های فراموش شده

پدرم کشاورزی ساده بود. سواد چندانی هم نداشت؛ ولی از پامنبری های همیشگی شیخ حسین بود. پدرم معلم اخلاقی بود برای خودش! من همیشه همراه پدرم بودم و در کار کشاورزی کمکش می کردم. روزی، همینطور که بیل می‌زدم، گفتم: «این خورشید هم که صاف توی چشم ماست! » پدرم خندید و گفت: «اینقدر آدما هستن که پول میدن تا یک ساعت آفتاب بخورند! » کمرش را صاف کرد و دوباره خندید و گفت: «باز خدا رو شکر که پلک چشمت سالمه و وقتی خورشید چشمت رو اذیت کنه، بسته می شه. 


اگه کرکرهاش خراب بود، خوب بود؟! » با تعجب گفتم: «کرکره اش؟! » تازه متوجه معنی حرفش شدم و من هم زدم زیر خنده. یادم هست روزی، مَشتی به پسر ننه هاجر گفته بود: «توی شکم همه مون یک کارخونه ست و همین که صدای کارکردن این کارخونه رو نمی شنویم، خودش یک نعمته و باید شکرش کنیم.» همیشه همینطور ساده و عمیق به نعمت های خدا نگاه می کرد. عصرها نوه ها و بچه ها دورش جمع می شدند و او برایشان قصه می گفت. این قدر نعمت های خدا را ساده برای بچه ها توضیح می داد که هیچ فیلسوفی نمی توانست اینطوری بگوید.

کتاب های مشابه بزرگ های فراموش شده