نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عفاف گرایی در غرب

کتاب عفاف گرایی در غرب در زمره نخستین آثار حوزه اطلاع رسانی مکتوب در زمینه آخرین تحولات و چالش های مغرب زمین به ویژه آمریکا درباره آموزه عفاف و پوشش است. کتاب «عفاف گرایی در غرب» در چهار فصل مخاطبان خود را با مباحث این کتاب آشنا می کند. در فصل نخست کتاب عفاف گرایی در غرب با عنوان «عفت گرایی در سنت مسیحی» مطالبی مانند مغرب زمین پیش از مسیحیت، آموزه مسیحیت: پوشش، عفاف و خویشتن داری جنسی و همچنین چالش ها و نقدها به چشم می خورند. در بخش دوم کتاب با عنوان «لیبرالیسم جنسی؛ ضدیت با عفاف» به طور مفصل درباره لیبرالیسم مطالبی مطرح شده است. همچنین موضوعات دیگری مانند تلقی رایج از انسان، جنبش های فمینیستی، افزایش روابط لیبرال جنسی: افزایش کشتار جنین ها و افزایش روابط لیبرال جنسی: افزایش هزینه برای تک تک افراد منتشر شده است.

در بخش سوم کتاب عفاف گرایی در غرب نیز با عنوان «رویکرد جدید عفاف گرا در غرب» مخاطبان می توانند با مطالبی مانند جنبش خویشتن داری جنسی، عوامل موثر بر شکل گیری جنبش خویشتن داری جنسی در غرب، فمینیست های ضد فمینیسم ، موانع موجود بر خویشتن داری جنسی و راهکارهایی برای موفقیت در خویشتن داری جنسی آشنا شوند. فصل چهارم این کتاب به مقوله «بنیان های از دست رفته» اختصاص دارد. داوری در نزاع جنبش خویشتن داری جنسی و مخالفان آن، حق بودن عفاف و پوشش، موانع درونی عفاف از دیدگاه اسلام، موانع بیرونی عفاف از دیدگاه اسلام و بررسی تطبیقی راهکارهای ارایه شده، از جمله مطالب این فصل کتاب اند.

گزیده ای از کتاب عفاف گرایی در غرب

مؤلف محترم کتاب با اطلاع از فعالیت‌های انجام شده در زمینهً عفاف و حجاب در کشور، که الزامی و ضروری بوده و باید در جهت افزایش اثر بخشی آن تلاش صورت گیرد، به معرفی و نقد جریان نوظهور خویشتنداری جنسی در غرب می‌پردازد. در این موضوع به جز نوشته‌هایی پراکنده و انگشت‌شمار به زبان فارسی، منابع دیگری وجود ندارد.

پیش از این نوشتار، اطلاع رسانی‌ها درباره عفاف و پوشش تا بیان آسیب‌های اجتماعی مغرب زمین پیش رفته است، اما دربارهً عزم ملی بر بازگشت به رعایت عفاف، به عنوان راهکاری برای برون‌رفت از معضلات جنسی، نوشته‌های زیادی وجود ندارد. نوشتار حاضر در زمره اولین آثار در اطلاع‌رسانی مکتوب در زمینهً آخرین تحولات و چالش‌های مغرب زمین، به ویژه آمریکا، درباره آموزهً عفاف و پوشش است.

صفحات کتاب :
143
کنگره :
GT2112‏‫‬‮‭‬‭‏‫‭/ب4ب4
دیویی :
391/2
کتابشناسی ملی :
3213559
شابک :
978-964-531-314-0
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه عفاف گرایی در غرب