امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب دلایلی برای زنده ماندن داستان مبارزه با افسردگی است. این کتاب نوشته مت هیگ است که با ترجمه نازنین فاطمه سوداگر منتشر شده است.

معرفی کتاب دلایلی برای زنده ماندن

مت هیگ در مقدمه کتاب دلایلی برای زنده ماندن می‌گوید ذهن انسان پدیده‌ای ست منحصربه فرد. به شیوه‌های منحصربه فردی هم دچار اشکال می‌شود. ذهن من نیز دچار اشکال شد، البته به شیوه‌ای متفاوت از اشکالات ذهنی سایر افراد.

تجارب ما با تجارب دیگران تا حدودی هم پوشانی دارند، اما هرگز به تجارب کاملاً یکسان تبدیل نمی‌شوند. کاربرد اصطلاحاتی همچون افسردگی (یا اضطراب، حملهٔ هراس و وحشت و نیز اختلال وسواس فکری/OCD) می‌تواند کارگشا باشد اما؛ باید توجه کرد که افراد، زیر چتر این عناوین، تجربهٔ کاملاً یکسانی از امور ندارند.

برای هر شخص افسردگی به گونه ای متفاوت بروز می‌کند. رنج به شیوه‌های گوناگون و با درجات مختلف خودش را نشان می دهد؛ همچنین واکنش‌های متفاوتی را نیز برمی‌انگیزد. بر این اساس اگر قرار باشد تجربیات ما از جهان اطراف تبدیل به کتابی شود که مفید هم واقع شود، تنها کتابی ارزش مطالعه دارد که توسط خود ما نوشته شده باشد. برای ابتلا به افسردگی یا حملهٔ هراس و وحشت، یا تمایل به خودکشی، حس وحال تعریف شده‌ای وجود ندارد. این امراض همان گونه که در ما بروز پیدا می‌کنند، هستند. 

درد و رنج همچون یوگاست؛ مسابقه‌ای نیست که اساس آن مبتنی بر رقابت باشد. اما من در طول سال‌های متمادی دریافتم که مطالعهٔ احوالاتِ دیگر رنج بُردگانی که نجات یافتند و بر اندوهشان فائق آمدند، مایهٔ تسلایم می شود و مرا امیدوار می‌کند. امید دارم که کتاب حاضر نیز همین کارکرد را برای شما داشته باشد. او که از افسردگی سخت رها پیدا کرده در این کتاب روایت زندگی خودش و مراحل آن را بازگو می‌کند.

کتاب دلایلی برای زنده ماندن pdf رایگان

دانلود کتاب دلایلی برای زنده ماندن pdf رایگان در فراکتاب ممکن نیست. امکان دانلود آن در نرم افزار فراکتاب وجود دارد اما کتاب دلایلی برای زنده ماندن پی دی اف رایگان جداگانه را ناشر مجاز نمی‌داند. جهت آشنایی با کتاب الکترونیک، امکان مطالعه رایگان کتاب به مدت چند دقیقه در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است.

  متن کتاب دلایلی برای زنده ماندن

متن دلایلی برای زنده ماندن

کتاب دلایلی برای زنده ماندن

برشی از متن کتاب دلایلی برای زنده ماندن

کتاب روایتی تیره و پرفشار را نقل می‌کند. اما هنگامی که تیرگی بر خود شما سایه انداخته، این دست از کتاب‌ها تنها هم‌نشین‌هایی هستند که می‌توانند با شما سخن بگویند. اما در آنها نوعی خوش‌بینی نیز به چشم می‌خورد؛ دستیابی به نوعی رهایی به نظر شدنی می‌آید. این کتاب از قدرت شفابخش عشق سخن می‌گوید.
همواره شنیده‌ایم: «نفرت، حاصل فقدان قدرت خلاقه است.»
اما همچنین به گوشمان رسیده است: «در کودکی، همیشه لحظه‌ای خلق می‌شود که درها گشوده می‌شوند و آینده قدم به درون می‌گذارد.» تجربه است که بی‌گناهی را درمی‌نوردد، و بی‌گناهی که از کف رفت، حصول دوباره‌ی آن ممکن نیست. کتابِ قدرت و افتخار گرین، همانند بسیاری از دیگر رمان‌های او در باب احساس گناه است؛ احساس عذاب وجدان نشئت‌گرفته از تفکر کاتولیکی. اما نکته‌ی جالب توجه برای من عنصر افسردگی در داستان‌های اوست. خود گراهام مبتلا به افسردگی بود. او از زمان کودکی چنین بود. از روزهای مدرسه که توسط هم‌مدرسه‌ای‌های خود مورد خشونت قرار می‌گرفت؛ مدرسه‌ای که پدرِ نه‌چندان محبوبش، مدیر آن به شمار می‌رفت. گراهام چندی درگیر بازی رولت روسی  شد و از طریق آن، تا حدودی مبادرت به خودکشی می‌کرد. 

دانلود کتاب دلایلی برای زنده ماندن

نسخه الکترونیک این کتاب با استفاده از دانلود کتاب دلایلی برای زنده ماندن pdf تولید و عرضه شده است و می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب مطالعه نمایید.

مشخصات کتاب دلایلی برای زنده ماندن در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: شمشاد
نویسنده: مت هیگ
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 204
موضوع: سبک زندگی
قالب: pdf اختصاصی

 

صفحات کتاب :
204
کنگره :
‏‫‬‭PZ4
دیویی :
‏‫‬‭823/912
کتابشناسی ملی :
7423863
شابک :
9786226673884
سال نشر :
‏‫1399‬

کتاب های مشابه دلایلی برای زنده ماندن