امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کار خانه و خانه کار

کتاب کار خانه و خانه کار نوشته محمدحسین پورامینی کتابی کاربردی برای زنان خانه‌دار است که توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده است. این اثر در پی پاسخ به سوالات «از منظر اسلام، خانه‌داری و کارِ خانگی برای زنان چه اهمیت و ارزشی دارد؟»، «مبنای تقسیم کارِخانه و بیرون خانه، میان زن و شوهر چیست؟»، «آثار ارزشی و تربیتی همیاری یا مشارکت مردان در کار خانه چیست؟»، «مقصود از مشاغل خانگی چیست و برای زنان چه مزیتی دارد؟» و «علل خانه‌گریزی گروهی از زنان و ترجیح مشاغل بیرونی بر کار خانه چیست؟» با قلم توانای «فرج‌الله هدایت‌نیا» و با کوشش محمد حسین‌پور امینی و ارزیابی علمی حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محدثی در چهار فصل جمع‌بندی شده و در قالب قطع جیبی به چاپ رسیده است.


عناوینی مانند «جایگاه ارزشی خانه‌داری و کارِ خانگی»، «کارِ خانگی در سیره اهل بیت(ع)»، «علل گریز از کارِ خانه»، «سخنی با زنان شاغل» از جمله سر فصل‌هایی است که نویسنده کتاب «کارِ خانه و خانه کار» به آن پرداخته است. همچنین نویسنده این اثر، مطالبی را پیرامون مباحثی همچون «خانه‌داری در اسلام»، «ارزش کارِ خانگی»، «اصل تقسیم کار میان حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)»، « خانه‌داری و کارِ خانگی در سیره حضرت فاطمه(س)»، «مشارکت حضرت علی(ع) در کارِ خانه»، «قدرنشناسی مردان»، «خساست مردان»، « تاثیرپذیری زنان از اندیشه‌های فمنیستی، «مزایای مشاغل خانگی برای زنان»، «ترجیح مصالح خانواده بر امور شغلی» و... بیان کرده است.


گزیده کتاب کار خانه و خانه کار

دربارۀ زن و خانه، سه الگوی متفاوت وجود دارد. این سه الگو عبارت اند از: «خانه داری » و «خانه نشینی » و «خانه گریزی .» زن خانه دار می کوشد مدیر خانۀ خود باشد و گرم نگه داشتن کانون خانواده را بر هر کار دیگری ترجیح می دهد و البته در همین حال، از مسئولیت های اجتماعی خویش غافل نمی مانَد. زن خانه نشین نیز همّت خویش را صرف حفظ خانواده و ایفای وظایف همسری و مادری می کند؛ ولی برخاف الگوی نخست، از وظایف اجتماعی خویش غافل می مانَد. زن خانه گریز، فعالیت های اجتماعی را بر خانه داری و کارِ خانگی ترجیح می دهد و از خانه داری و کارِ خانگی گریزان است و اگر ناچار باشد، با بی میلی آن را می پذیرد.

صفحات کتاب :
58
کنگره :
‏‫‬‮‭‭BP230/172‏‏‫‬‮‭‬‮‭/ھ4ک2 1397
دیویی :
‏‫‬‮‭297/4831‬‬
کتابشناسی ملی :
5028328
شابک :
‏‫978-600-99750-7-5‬
سال نشر :
‫1397

کتاب های مشابه کار خانه و خانه کار