نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دست انداز موفقیت

کتاب دست انداز موفقیت به موضوع حسد می پردازد. یکی از مسائل موجود توی زندگی و روابط اجتماعی ما، پدیدۀ حسدورزی یا حسادته که مشکلات فراوونی به بار آورده و به خاطر اهمیتی که داره، موردتوجه ویژۀ دین اسلام هم هست. واژۀ حسد چهار بار توی قرآن به کا‌ر رفته و خدا به پیامبرش دستور داده که از شر انسان حسود به خدا پناه ببره. در بین هیچکدوم از رذایل، صفتی به اندازۀ حسد پیامدهای منفی فردی و اجتماعی و معنوی نداره؛ به همین خاطر ما توی این متن کوتاه سعی کردیم به جنبه های مختلف اون بپردازیم و به بعضی سؤال های ذهنی شما پاسخ بدیم.

گزیده کتاب دست انداز موفقیت

همراه پیامبر(ص) نشسته بودیم که حضرت رو به ما کردن و فرمودن: «الان یه مرد بهشتی وارد اینجا میشه. » و بعد از چند لحظه یکی از مردم مدینه (انصار) سلام کرد و وارد شد. فردا همین قضیه دوباره پیش اومد و باز همون مرد وارد مجلس شد.
روز سوم هم ماجرا تکرار شد. برام جالب بود بدونم که چه خصوصیتی، اون مرد رو بهشتی کرده؛ برای همین ازش خواستم تا من رو مهمون خودش کنه. سه روزی که پیشش بودم، هیچ عمل اضافه ای ازش ندیدم و سؤالم بی جواب توی ذهنم دور میزد. بالاخره تصمیم گرفتم از خودش سؤالم رو بپرسم؛ برای همین ماجرا رو براش تعریف کردم و ازش پرسیدم: «از کجا به این مقام رسیدی؟ » گفت: «من کینۀ هیچ مسلمونی رو به دل ندارم و به اونچه خدا به اون ها میده، حسادت نمیکنم. » کار سختی بود که من از عهده ش بر نمی اومدم!

صفحات کتاب :
15
کنگره :
BF723
دیویی :
‫‬‬‮‭‬‭152/48
کتابشناسی ملی :
6100442
شابک :
978-622-6852-49-4‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه دست انداز موفقیت