نظر شما چیست؟

معرفی کتاب احکام پوشش و نگاه

کتاب احکام پوشش و نگاه، حد و مرز پوشش و کیفیت آن در نماز و غیرنماز برای آقایان و خانم‌ها و همچنین احکام نگاه برای مردان و زنان بررسی شده است و تلاش شده جزئیات آن طبق نظر مراجع عظام تقلید بیان شود .

کتاب احکام پوشش و نگاه، به اساتید کمک می‌کند به شناختی کامل و جامع در موضوع احکام پوشش و نگاه دست پیدا کرده و بتوانند تمام سوالات در این حوزه را با ارجاع به منابع معتبر پاسخ دهند. کتاب احکام پوشش و نگاه یک راهنمای جامع و کامل برای خوانندگان متخصص و علاقه‌مندان به مباحث احکام شرعی است.

گزیده کتاب احکام پوشش و نگاه

پرسش: آیا لازم است زن ها بدن و موی خود را از پسربچۀ ممیز نامحرم بپوشانند؟

پاسخ: اگر ممیز با نگاه کردن تحریک شود، زن ها باید خود را بپوشانند و اگر بعدًا تحریک می شود، بنا بر احتیاط واجب باید بپوشانند.(حضرت امام)

اگر بچۀ ممیز به مرحله ای رسیده است که نگاه کردن او به زن ها موجب تهییج شهوتش می شود، نگاه او به بدن زن ها جایز نیست و باید خود را از او بپوشانند. (امام خامنه ای)

بنا بر احتیاط واجب، لازم است بدن و موی خود را از آن ها بپوشانند. (آیات عظام بهجت، فاضل، وحید و نوری)

احتیاط لازم آن است که بدن و موی خود را از پسری که بالغ نشده، ولی خوب و بد را می فهمد و احتمال می رود که نگاهش به بدن زن موجب تحریک شهوتش شود، بپوشاند. (آیت الله سیستانی)

بنا بر احتیاط واجب، لازم است بدن و موی خود را از پسری که بالغ نشده ولی خوب و بد را می فهمد و از نگاه کردن، تحریک و تهییج شهوت او عادتاً ممکن باشد، بپوشانند. (آیت الله صافی)

واجب نیست؛ بلکه بنا بر احتیاط مستحب، خود را بپوشانند.(آیات عظام خوئی و مکارم)

شابک :
978-622-6852-25-8
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
128
کنگره :
BP183/9
دیویی :
297/3422
کتابشناسی ملی :
6026223

کتاب های مشابه احکام پوشش و نگاه