امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب احکام ناپاکی‌ها

کتاب احکام ناپاکی ها به اساتید کمک می‌کند به شناختی کامل و جامع در موضوع احکام ناپاکی‌ها دست پیدا کرده و بتوانند تمام سوالات در این حوزه را با ارجاع به منابع معتبر پاسخ دهند. کتاب احکام ناپاکی‌ها یک راهنمای جامع و کامل برای خوانندگان متخصص و علاقه‌مندان به مباحث احکام شرعی است.

گزیده کتاب احکام ناپاکی ها

بول و غائطِ حیوان نجاستخوار، نجس است و همچنین بول و غائط حیوانی که انسان آن را وطی کرده، یعنی با آن نزدیکی کرده است و گوسفندی که استخوان آن از خوردن شیر خوک، محکم شده است (حضرت امام و آیات عظام نوری و فاضل و خویی). بنابر احتیاط واجب، بول و مدفوع حیوان نجاستخوار نجس است و همچنین بول و غائط حیوانی که انسانی آن را وطی کرده، یعنی با آن نزدیکی کرده و باید از بول و مدفوع گوسفندی که شیر خوک خورده است، اجتناب کرد (آیت الله مکارم). 

بول و غائط حیوان نجاست خوار نجس است، و هم چنین است بول و غائط حیوانی که انسان آن را وطی کرده، یعنی با آن نزدیکی کرده و همچنین است بول و غائط گوسفند، بلکه بنابر احتیاط لازم، هر حیوان حال گوشتی که گوشت آن از خوردن شیر خوک محکم شده است (آیات عظام وحید و صافی). ادرار و مدفوع حیوان نجاستخوار که عادت به خوردن مدفوع انسان کرده، نجس است و همچنین ادرار و مدفوع بچّۀ بزی که شیر خوک خورده است؛ به تفصیلی که در احکام خوردنی ها و آشامیدنی ها ذکر می شود و نیز حیوانی که انسان با آن نزدیکی کرده است، نیز نجس است (آیت الله سیستانی).

کنگره :
BP185/2
دیویی :
297/352
کتابشناسی ملی :
4454218
شابک :
978-622-6090-60-5‬‬
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
243

کتاب های مشابه احکام ناپاکی ها