امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب احکام خمس

کتاب احکام خمس در قالب فصول سه گانه با عناوین سال خمسی، موارد تعلق خمس و مصرف خمس تولید شده است. و مستنداتی که در این کتاب از آن ها استفاده شده و استادان را از مراجعه به آن ها بی نیاز کرده است، عبارت اند از: العروه الوثقی، تحریر الوسیله، منهاج الصالحین، توضیح المسائل و استفتائات مراجع عظام تقلید: حضرت امام، آیت الله خویی، آیت الله گلپایگانی، آیت الله اراکی، آیت الله تبریزی، آیت الله فاضل، آیت الله بهجت، آیت الله صافی، آیت الله مکارم، آیت الله سیستانی، آیت الله وحید، آیت الله نوری همدانی، آیت الله شبیری زنجانی و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای. 

تمامی استفتائات از کتاب ها یا سایت های معتبر مراجع عظام استفاده شده است. در صورت نیاز به استفتای جدید نیز هیئت علمی این استفتاء را انجام داده است.

گزیده کتاب احکام خمس

ملاک شاغل بودن چیست؟ ملاک شاغل بودن در مبحث خمس این است که درآمد کسبی شخص در طول سال، نسبت به مخارج و مصارف سالانه اش مقدار درخور توجهی باشد. برای مثال اگر درآمد کسبی فرد به اندازۀ 25درصد مخارجش باشد، این فرد عرفاً شاغل محسوب نمی شود؛ اما اگر درآمد مدنظر ۲۵درصد مخارجش باشد، عرفاً شاغل محسوب می شود.(آیت الله العظمی سیستانی)

کنگره :
BP188/6‏‏‫‬‭/خ2‮الف‬3 1395
دیویی :
297/356
کتابشناسی ملی :
4485469
شابک :
978-600-299-286-4
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
95

کتاب های مشابه احکام خمس