امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 70,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فیل کش

کتاب فیل کش، که در صد و نود و پنج صفحه به قلم "ضیاءالدین وظیفه شعاع" و به همت نشر افراز به عرصه ی چاپ رسیده است، باریکه ای از نگارش کتاب و داستانی مختصر را در پشت جلد اثر ارائه داده است. در این خلاصه به سالی که سنجاق قفلی توسط والتر هانت آمریکایی اختراع شد، اشاره شده است. 

بعد از این اختراع تازه و جالب که مردم حسابی از آن به وجد آمده بودند، نمونه هایی از سنجاق قفلی در سراسر جهان عرضه گشت. بازرگانی خوش ذوق که نمونه هایی از سنجاق قفلی را در بازارهای استانبول مشاهده کرده بود، یک چمدان پر از آن را به ایران آورد و از این جا بود که سنجاق قفلی وارد سرنوشت و زندگی یکی از شخصیت های کتاب شد.

گزیده کتاب فیل کش

در سال 1849 والتر هانت آمریکایی سنجاق قفلی را اختراع کرد. دو سه سالی نگذشته بود که مردم از اختراع جدید او ذوق زده شدند و نمونه هایی از آن به اطراف جهان رفت. ده سال بعد یک بازرگان خوش ذوق نمونه ای از آن را در بازار استانبول دید و یک چمدان پر از سنجاق های ریز و درشت به ایران آورد. چند سال بعد مادربزرگ من یکی از آن ها را در بازار گرجی های تبریز دید و با هول و ولا خرید موقعی که به خانه آمده بود برای خودش چای ریخته و هورت سر کشیده و نشسته بود به فکر کردن که با این ابزار جدید چه کارهایی می تواند انجام دهد. مثلا بستن گوشه ای چادر به گوشه ی دیگر آن که صورتش زیاد بیرون نباشد و بشود راحت تر بیرون رفت به این که ترسی از نگاه هیزی به جانش بیافتد و...


صفحات کتاب :
195
کنگره :
PIR8298
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
7401843
شابک :
978-600-326-624-7
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه فیل کش