امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 17,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فراتر از آوای عشق

کتاب فراتر از آوای عشق نوشته عباس کریمی سرداری توسط  انتشارات یمام منتشر شده است.

گزیده کتاب فراتر از آوای عشق

در روستا زندگی و کار با هم عجین شده است. این عجین شدن شامل همه می شود و کوچک و بزرگ نمی شناسد. زن ها و مردان دوش به دوش هم برای گذران زندگی کار می کنند. کودکان هم از سن پنج شش سالگی و در تعطیلات مدارس به آن ها می پیوندند.

 کتاب فراتر از آوای عشق هم روایتی است از سبک همین نوع زندگی، داستانی که صفحه به صفحه آن از اعماقِ روح و جان نویسنده ریشه گرفته است؛ گنجینه ای است از وقایع ثبت شده از زندگانی، که توأمان بوده با شرایط سخت و گاهی طاقت فرسا از گذران عمر، اما عمیق و پرمعنا. . . .خاطراتی که این گونه رقم خورده است: بعد از پایان تحصیلات دوره ی ابتدایی، قرعه به نام عباس که فرزند بزرگ خانواده است می خورد تا کمک خرج خانواده شود.

 با این که درسش خوب است، ولی به علت ازدیاد جمعیت خانواده و کمبود درآمد، مجبور می شود ترک تحصیل کند و به سرکار برود.پس از دو ماه‌ونیم که از سرکار رفتنش گذشته بود،‌ دایی‌اش که در شهر مسجدسلیمان زندگی می‌کند از طریق مادربزرگش از موضوع با خبر می‌شود و تصمیم می‌گیرد او را به منزل خودش ببرد، تا در آن جا به تحصیل ادامه دهد و همان‌جا زندگی کند. ظاهراً از ترک تحصیل و کارکردن راحت شده، ولی فراق او برای مادرش و فراق مادرش برای او سخت وجانفرساست و این موضوع را زمانی متوجه می‌شوند که دور از هم زندگی می‌کنند. سال اول فراق به هر سختی بود به پایان رسید. در دومین سال فراق، مادرش در غم دوری او از بس غصه می‌خورد و گریه می‌کرد، به بیماری سرطان فک گرفتار می‌‌شود...

صفحات کتاب :
268
کنگره :
PIR8358
دیویی :
8‭‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
7369646
شابک :
978-600-8772-81-1 ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه فراتر از آوای عشق