امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 17,500
خرید چاپی
110,000
15%
ت 93,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دوباره به آسمان نگاه کن

کتاب دوباره به آسمان نگاه کن روایتی است از فرهنگ و تمدن اسلامی که با استناد به منابع معتبر دینی و تاریخی به تبیین روند شکل‌گیری و توسعه تمدن اسلامی از زمان بعثت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله تاکنون پرداخته است. این اثر در پنج بخش حاوی مباحثی نظیر پیدایش جامعه اسلامی، خلافت امویان، خاندان های ایرانی، سلسله های ترک، جریان‌های فکری جهان اسلام، دانش و نظام علمی در تمدن اسلامی، ملوک الطوایفی تیموریان، زوال تمدن اسلامی، هنر و ادبیات اسلامی، ظهور دوباره تمدن اسلامی و فرهنگ و تمدن دوره صفوی است.

کتاب دوباره به آسمان نگاه کن با تشریح آغاز رنسانس، به تبیین چگونگی فاصله گرفتن دنیای غرب از فضای دین و کلیسا می پردازد و نشان می دهد چگونه کلیسا قدرت خود را از دست می‌دهد و با جدایی از ایمان و اندیشه‌های خدا محوری، منٌیت‌های انسانی غلبه می یابد تا زمانی که عصر انقلاب ها فرا می‌رسد.

گزیده کتاب دوباره به آسمان نگاه کن

آخرین مولفه مشترک تمدن های مشرق زمین نگاه دینی و الهی به سیاست بود در همه تمدن‌های مشرق زمین، سیاست و حاکمیت‌ سیاسی مشروعیت خود را از جانب خداوند می‌ گرفت. همه پادشاهان و بزرگان سیاسی برای آن‌ که اجازه حکومت پیدا کنند، خود را نماینده یا فرستاده و یا مامور خداوند معرفی کردند (برای مثال در کتیبه های منتسب به کوروش یا قانون حمورابی). در هر شهری معبد در مرکز شهر قرار داشت و کاهنان به غیر از مواعظ اخلاقی و تعلیمات دینی بر عملکرد حاکمان هم نظارت داشتند. گاهی مجلسی از موبدان و کاهنان طراز اول تشکیل می‌ شد تا شاه جدید را به رسمیت بشناسد.

کنگره :
‏‫‬‮‭D21‏‫‬‭/ر9 1387
دیویی :
‏‫‭909
کتابشناسی ملی :
‎1‎1‎2‎0‎6‎8‎3
شابک :
978-964-58595-7-0
سال نشر :
‎1‎1‎2‎0‎6‎8‎3

کتاب های مشابه دوباره به آسمان نگاه کن