امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,650
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ششمین باغبان اندیشه

کتاب ششمین باغبان اندیشه داستان بلندی است درباره روزگار و زندگی امام صادق (ع) که شاعر و نویسنده معاصر عراقی (کمال السید) آن را نوشته است .وی در این نوشتار، زوایای مختلف زندگی آن حضرت را همراه با حوادث تاریخی آن زمان در بیست و هشت فصل کتاب شرح می دهد. این کتاب برنده کتاب سال حوزه علمیه قم نیز شده است.

گزیده کتاب ششمین باغبان اندیشه

شهر مدینه آن شب را منتظرانه پشت سر گذاشت. هشام بن عبدالملک بر تختِ دمشق جلوس کرده بود. دایی اش «مخزونی » را به عنوان فرماندار جدید مدینه و مکه منصوب ساخته بود.مأموریت آشکار بود؛ انتقامگیری های قدیم.مرد لوچ چشم، هرگز کلماتی را که «فرزدق» به وی گفته بود فراموش نمی‌کرد. واژگان همچنان به چهرۀ هشام سیلی می زد وشخصیتِ کاذبش را به خاک مالید. زید با آن اندام کشیده اش وارد اتاق شد. چهرۀ تابناکش، با اندوهی ژرف آمیخته بود. سیمایش، ماهی بود که ابرِ خاکستری آن را فراگرفته بود.

 فرزندش «یحیی» از غمی که در درون پدرش موج می زد آگاه بود: غمی که کوه «رضوی» نمی توانست سنگینی آن را تاب بیاورد.زید خودش را روی گلیم افکند و به دیوار تکیه داد. قرآنی را که همیشه همراهش بود گشود. به اولین آیه عمیق نگریست. واژگان بسانِ رودی آرام از لبها و در رگهایش جاری شد: «از چه رو در میان اقوامی که پیش از شما بودند، خردمندانی نبودند که از فساد روی زمین جلوگیری کنند؟»  این آیه دربارۀ ما و پیشینیان ما نازل شد؛ تا پروردگار این زمین را زنده کند....

شابک :
978-964-531-468-0
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
131
کنگره :
BP45‏‫‬‭/س9ج7041 1392
دیویی :
297/9553
کتابشناسی ملی :
3125919

کتاب های مشابه ششمین باغبان اندیشه