نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مهارت نوشتن

کتاب مهارت نوشتن نوشته نعمت الله ایرانزاده و مریم شریف نسب است که توسط انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شده است. مهارت نوشتن برای دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی و نیز دانشجویان رشته های عمومی (برای تدریس بخش های آن در فارسی عمومی) و دانشجویان گروه های آموزشی زبان و ادبیات (عربی، فرانسه، انگلیسی و سایر دانشجویان) در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد، کتاب کار و راهنمای کاربردی است. 

نویسندگان با بهره گیری از تجارب چندین ساله آموزش و برگزاری دوره های گارگاهی نگارش و ویرایش، گزارش نویسی و نامه نگاری، برآن بوده اند تا به نکات پرکاربرد و مهارت های بایسته، بپردازند و بحث ها و موضوعات را با نمونه ها و تمرین ها همراه سازند تا ورزیدگی در نویسندگی و روحیه خلاقیت در خوانندگان افزایش یابد.

گزیده کتاب مهارت نوشتن

ارتباط در لغت به معنیِ ربط دادن، بستن، بربستن، بستن چیزی با چیز دیگر، پیوند، پیوستگی و رابطه است.(معین، ذیل مدخل ارتباط) اما در اصطلاح، هر نوع تبادل اطلاعات و افکار میان دو یا چند شخص را برای انتقال پیام، ارتباط گویند. بر این اساس حتی یک 1 لبخند دوستانه (برای انتقال محبت)یا یک نگاه تند (برای انتقال خشم) ارتباط ایجاد می کند.

ارتباط به چند شیوه برقرار می شود: ارتباط رفتاری، ارتباطی است که از طریق رفتار به مخاطب منتقل می شود؛ همچون: لبخند، نگاه، حرکت چهره و ... ارتباط کلامی، ارتباطی است که با سخن منتقل می شود. تمام کلمات معناداری که در طول روز با دیگران رد و بدل میکنیم، برای ایجاد این نوع ارتباط است. ارتباط نشانه ای، ارتباطی است که از طریق نشانه ها برقرار می شود؛ مثلاً علائم راهنمایی و رانندگی. ارتباط کتبی، ارتباطی است از راه نوشتار؛ به عبارت دیگر، تمام جملات معناداری که بر کاغذ (یا هر وسیله نوشتاری دیگر) نقش بسته، به نظر مخاطب باسواد برسد، با او ارتباط برقرار می کند.(در قدیم به جای کاغذ، از سطح صاف سنگها یا لوحه های گلی و سپس پوست حیوانات برای نوشتن استفاده می کرده اند. امروزه نیز صفحات وب و رایانه در کنار کاغذهای معمولی برای نوشتن به کار گرفته می شود.)

کتابشناسی ملی :
2946326
شابک :
‭978-964-426-628-7‬
سال نشر :
1391
صفحات کتاب :
333
کنگره :
‏‫‬‭PIR2839‏‫‬‭/‮الف‬85م9 1391
دیویی :
‏‫‭808/04‮فا‬

کتاب های مشابه مهارت نوشتن