کتاب روند پژوهی پیشرفت اقتصاد مقاومتی pdf

تحلیل و ارزیابی روند نماگرهای مقاومت اقتصادی ایران در سال های 1392 تا 1397 هجری شمسی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب روندپژوهی پیشرفت اقتصاد مقاومتی

در کتاب روندپژوهی پیشرفت اقتصاد مقاومتی، روندنماگرهای مقاومت اقتصادی ایران در سال های 1392 تا 1397 هجری شمسی توسط آقای محمدجواد اخوان تحلیل و ارزیابی می شود.

گزیده کتاب روندپژوهی پیشرفت اقتصاد مقاومتی

با ورود دانش به تابع تولید و محور قرارگرفتن انسان و توانایی‌های مغزی او برای تولید، دانش به موتور و قلب تپنده تولید و خلق ارزش‌افزوده تبدیل می‌شود. اقتصاد دانش‌بنیان به روشی از تولید گفته می‌شود که در آن از دانش برای ایجاد ارزش‌افزوده استفاده می‌شود. فناوری و به‌خصوص فناوری‌های دانش‌بنیان ابزاری برای تبدیل بخشی از دانش به ماشین‌آلات محسوب می‌شوند.  محور و زیرساخت تولید در اقتصادهای مختلف، به‌خوبی می‌تواند وجه تمایز و مزیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان را نسبت به انواع دیگر مشخص کند. 

اگر سه نوع اقتصاد کشاورزی، صنعتی و دانش‌بنیان را در نظر بگیریم؛ محور و زیرساخت تولید در اقتصاد کشاورزی زمین، آب و شرایط اقلیمی، در اقتصاد صنعتی منابع خام و انرژی اعم از نیروی کار و برق یا زغال‌سنگ یا نفت و ... است؛ اما اقتصاد دانش‌بنیان نوعی از اقتصاد است که محور و زیرساخت تولید در آن بر مبنای فناوری، یادگیری و مهارت گذاشته‌شده است و ارزش‌افزوده ایجادشده به نسبت کار صورت گرفته در مقایسه با اقتصادهای کشاورزی و صنعتی بسیار بیشتر است. برای شکل‌گیری یک اقتصاد دانش‌بنیان و حرکت در مسیرهای تعیین‌شده ملزوماتی نیز وجود دارد؛ نیروی کار دانش‌آموخته و ماهر، سیستم مشوق، اختصاص بودجه‌های پژوهشی و زیرساخت‌های ارتباطی و فناورانه از مهم‌ترین این ملزومات است تا بر اساس آن بتوان دانش را به ثروت تبدیل کرد؛ آن را به اشتراک گذاشت و در قبال تحولات جدید واکنش به‌موقع و مناسبی از خود نشان داد.

صفحات کتاب :
155
کنگره :
HC473
دیویی :
330/955‬
کتابشناسی ملی :
5846765
شابک :
978-622-6311-57-1
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه روند پژوهی پیشرفت اقتصاد مقاومتی