کتاب انقلاب شالوده شکن pdf

تحلیلی بر ناکامی نظریات غربی در فهم و ارزیابی انقلاب کبیر اسلامی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب انقلاب شالوده شکن

کتاب انقلاب شالوده شکن که  تحلیلی بر ناکامی نظریات غربی در فهم و ارزیابی انقلاب کبیر اسلامی می باشد توسط انتشارات دیدمان منتشر شده است.

گزیده کتاب انقلاب شالوده شکن

 تحلیل های مختلفی در زمینۀ چرایی به وجود آمدن انقلاب ها در دنیا ارائه شده است. برخی نظریات و تحلیل ها گرایشات ساختاری، برخی جامعه شناسانه، برخی اقتصادی و. . . دارند. تحلیل صحیح از علّت های انقلاب می تواند منجر به کشف قوانین وقوع انقلاب و در نتیجه پیش بینی آن ها بشود. 

تا پیش از انقلاب اسلامی ایران جهان با سه نسل از نظریه پردازی های انقلاب مواجه شده بود و عموماً چنین حرکاتی در قالب همان سه نوع قابل دسته بندی بودند. تاریخ طبیعی انقلاب ها، نظریه های جامعه شناختی و نظریات ساخت گرا، سه نسل عمدۀ نظریه هایی هستند که معتقد بودند توانایی پیش بینی و تحلیل هر نوع انقلابی را دارند. در سال 1979 امّا انقلابی رخ داد که به منزلۀ نقیضی بر بسیاری از مبانی و پیش فرض های چنین نظریاتی محسوب می شد.

 از این پس انقلاب اسلامی موجب به وجود آمدن نسل چهارمی از نظریه های انقلاب می شود که در آن عامل فرهنگ نقش محوری را دارد. شوک نظری و عملی انقلاب اسلامی با سطحی از معنا و هویّت های فرهنگی و توجّه به سهم مذهب و رهبری را تئوریزه می کند و نظریه های انقلاب را از قالب های خشک ساختاری و اقتصاد زده می رهاند.

صفحات کتاب :
70
کنگره :
DSR1551
دیویی :
‫‬‮‭955/083
کتابشناسی ملی :
5417792
شابک :
978-622-6311-24-3
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه انقلاب شالوده شکن