نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راماین

کتاب راماین، مشتمل بر شرح یک حماسه باستانی از کشور «هندوستان» در قالب داستان است. «رایان» یکی از دو حماسه بزرگ هندی‌ها است که در آن وظایف افراد خانواده و شخصیت آرمانی خدمتکار، برادر، خواهر، همسر و پادشاه شرح داده شده و مشتمل بر تعالیم حکیمان هند و به صورت داستان‌های تمثیلی همراه با عناصر فلسفی و عبادی است.

 شخصیت‌های عمدة داستان مانند رام، سیتا، لکشمن، بهرت، هندمان و راون از عناصر اساسی و بنیادین معرفت و وجدان فرهنگی هند به شمار می‌آیند. اصل حماسه به صورت شعر بوده و به هفت «کاند» یا کتاب تقسیم می‌شود. در هر کاند به ترتیب تاریخی، رویدادهای عمدة زندگی «رام» توصیف شده است. این کاندها عبارتند از: «بال کاند»؛ که مربوط به دوران تولّد، کودکی و ازدواج «رام» با «سیتا» است.

 «ایودهیه کاند» که در آن چگونگی تهیه مقدّمات انتصاب «رام» به ولیعهدی و تبعید او به جنگل بیان شده است. «آرینه کاند» به شرح زندگی «رام» در جنگل و ربوده شدن «سیتا» توسط «راون دیوشاه لنکا» اختصاص دارد. «کشکندهه کاند» که طی آن توقّف «رام» در «کشکندهه» و ماجراهای پیش آمده در آن دوران بازگویی شده است. «سندرکاند» که در آن رفتن «هنومان» به «لنکا» دلاوری‌های «هنومان» و چگونگی پیدا شدن «سیتا» شرح داده شده، «یودهه کاند»‌که به تبیین نبرد «رام» و لشکریانش با «راون» و نابودی وی اختصاص یافته و بالاخره «اوترکاند» که مشتمل بر شرح دورة آخر زندگانی رام است.

صفحات کتاب :
579
کنگره :
PR
دیویی :
894/8113
کتابشناسی ملی :
2565206
شابک :
‫‬‭978-964-426-554-9
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه راماین