کتاب بررسی کارکردهای انواع عقل pdf

در سیاست گذاری عمومی جمهوری اسلامی ایران

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بررسی کارکردهای انواع عقل

موضوع کتاب بررسی کارکردهای انواع عقل در سیاست گذاری عمومی جمهوری اسلامی ایران، شرح و بررسی عقل‌گرایی در برنامه‌ریزی سیاسی و سیاست‌گذاری مدیران دولتی کشور است. این نوشتار، با هدف تبیین اهمیت «سیاست‌گذاری عمومی» و همچنین شرح متغیرهای مهم و تأثیرگذار آن در سرنوشت استراتژیک جامعه تدوین گردیده است. کتاب، مشتمل بر پنج بخش است. در بخش اول به طرح موضوع و تشریح ضرورت‌ بررسی ابعاد موضوع پرداخته شده است. 

بخش دوم، به شرح مباحث نظری موضوع مورد بحث اختصاص یافته و طی هفت فصل سیاست‌گذاری عمومی، فرایندها و مراتب تصمیم‌گیری، جایگاه و شأن عقل، رویکردها و روش‌های عقل، یادگیری در عمل، و آسیب‌شناسی عقل توضیح داده شده است. 

در بخش سوم، به تجزیه و تحلیل «عقلانیت» و چگونگی آن، و شرح نوع و نحوة سیاست‌گذاری‌های عمومی در کشورهای شوروی سابق، چین، و مالزی پرداخته شده است. در بخش‌ بعدی چند سیاست‌گذاری کلان و استراتژیک نخبگان سیاسی در طی برنامه‌های اول تا چهارم توسعه مورد ارزیابی قرار گرفته است. در بخش پایانی کتاب نیز نتیجه‌گیری از مباحث مطرح شده و چند پیشنهاد راهبردی ارائه گردیده است...

گزیده کتاب بررسی کارکردهای انواع عقل

"سیاست گذاری عمومی" از جمله رشته های تخصصی است که بعد از جنگ جهانی دوم شکل گرفت و هم اکنون نیز رشد و گسترش قابل توجهی پیدا کرده است. مباحث مربوط به "سیاست گذاری عمومی" بعنوان یکی از گرایش های تخصصی رشته علوم سیاسی، به مطالعه "دولت در عمل" می پردازد.

نظر به تحول های اساسی که در کارکرد دولت ها عرصه امنیت، عدالت، رفاه اجتماعی، محیط زیست، توسعه، آموزش و بهداشت رخ داده است، اهمیت و نقش "سیاست گذاری عمومی" افزون تر شده است...

سال نشر :
1390
صفحات کتاب :
507
کنگره :
‏‫‭H97‏‫‭/ق4ب4 1390
دیویی :
‏‫‭320/6
کتابشناسی ملی :
‎2‎3‎2‎3‎7‎3‎7
شابک :
‏‫978-964-426-502-0

کتاب های مشابه بررسی کارکردهای انواع عقل