کتاب تکنولوژی غشایی و نقش آن در خالص سازی گاز طبیعی pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 19,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تکنولوژی غشایی و نقش آن در خالص سازی گاز طبیعی

با توجه به رشد فزاینده علم وفنآوری دردنیا، به نظرمی‌رسد نقش پژوهش روزبه روز برجسته‌تر می‌شود. هدف از نوشتن کتاب تکنولوژی غشایی و نقش آن در خالص سازی گاز طبیعی، بررسی ویژگی‌های پلیمر پلی سولفون و تمایل بالای مایع یونی -۱ اتیل -۳ متیل ایمیدازولیوم تترا فلوئورو بورات به گازکربن دی اکسید درغشاهای پلیمر- مایع یونی در غلظت‌های مختلف مایع یونی و تأثیر استفاده از مایع یونی بر روی تراوایی و گزینش پذیری غشای پلی سولفون-مایع یونی است. اهمیت و نوآوری این مجموعه در این است که در پیشینه تکنولوژی غشایی مورداستفاده در خالص‌سازی گاز، با این نوع پلیمر و این نوع مایع یونی به طور خاص، کار تحقیقاتی انجام نشده بود.

 ازروش متقارن برای سنتزغشاهای پلیمری استفاده شد.غشاهای حاوی مایع یونی وغشای پلی سولفون خالص شناسایی شدند و برای جداسازی گازهای کربن دی اکسید خالص و متان در فشار ۳ بار و در دمای اتاق ۲۵c با ۲ بار تکرار مورد آزمون قرار گرفتند. فصل اول به کلیات غشا و تکنولوژی غشایی می‌پردازد. فصل دوم مروری است بر تاریخچه تکنولوژی غشایی که در زمینه جداسازی گاز مورد استفاده قرارگرفته است. فصل سوم و چهارم به روش سنتز غشای مرکب و آنالیزهای انجام شده می‌پردازد. ریخت‌شناسی سطح و ضخامت غشاهای سنتز شده به وسیله میکروسکوپ الکترونی روبشی نشر میدانی مورد شناسایی قرار گرفت. همچنین غشاهای تهیه شده به وسیله طیف سنجی پراکنش انرژی ونقشه برداری عنصری، فصل پنجم کتاب تکنولوژی غشایی و نقش آن در خالص سازی گاز طبیعی به جمع بندی و نتیجه گیری پرداخته است.

گزیده کتاب تکنولوژی غشایی و نقش آن در خالص سازی گاز طبیعی

در دهه های گذشته ، گاز طبیعی به عنوان یک منبع انرژی متداول بسیار مورد توجه بوده است و تقاضای آن به عنوان یک سوخت بطور مداوم و فزاینده در حال گسترش است.(1) مقدار زیادی از گاز موجود در جهان شامل گاز طبیعی با کیفیت پایین و سطح بالای ناخالصی یا آلاینده ها است .گرچه بسیاری از این منابع گازی دهه ها قبل کشف شده اند، اما به دلیل فقدان فناوری های ...

صفحات کتاب :
96
کنگره :
‏‫‬‭TP159
دیویی :
‏‫‬‭660/28424
کتابشناسی ملی :
7448065
شابک :
978-622-292-283-2
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه تکنولوژی غشایی و نقش آن در خالص سازی گاز طبیعی