کتاب نکات طلایی آزمون های GIS و علوم جغرافیا pdf

ویژه آزمون های (استخدامی؛ دبیری جغرافیا، کارشناسی ارشد)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 150,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نکات طلایی آزمون های GIS و علوم جغرافیا

کتاب نکات طلایی آزمون های GIS و علوم جغرافیا اثری از وحید دریانورد، مرضیه حکمتی و نعمیه عباسی است. این کتاب یکی از منابع معتبر برای متقاضیان آزمون‌های استخدامی در زمینه‌های مختلف علوم جغرافیایی است. کتاب نکات طلایی آزمون های GIS و علوم جغرافیا چهارده بخش دارد و هر بخش یک منبع مهم و معرفی شده برای آزمون است. در هر بخش مطالب به صورت کاملاً خلاصه بیان شده و نکات مهم و پرتکرار نیز نوشته شده‌اند. در پایان هر فصل سؤالات تستی مربوط به هر فصل و پاسخنامه آن‌ها نیز آمده است.

گزیده کتاب نکات طلایی آزمون های GIS و علوم جغرافیا

بررسی هر سیستم با تعریف جزئیات و روابط بین آن ها شناخته می شود؛ بنابراین داده، پایه و اساس هر سیستم است و کوچک ترین جزء یک سیستم است. سیستم اطلاعات، سیستم های رایانه ای هستند که داده هایا اطلاعات را نگهداری و پردازش می کنند. نوع داده، مهم ترین عنصر در سیستم اطلاعات است. بخشی از این سیستم ها علاوه بر اعداد و حروف با نقشه نیز کار می کنند که این سیستم ها را سیستم های اطلاعات مکانی می نامند. 


در این سیستم ها اطلاعات مکانی به هر نوع فضایی اشاره می کند. اگر داده های مکانی مربوط به سطح زمین و یا نزدیک به آن باشد، داده جغرافیایی نامیده می شود که سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS) با داده هایی که به نحوی با موقعیت جغرافیایی مرتبط است، کار می کند.


صفحات کتاب :
807
کنگره :
‏‫‭G70/212‭‬
دیویی :
‏‫‭910/285
کتابشناسی ملی :
7582246
شابک :
978-622-292-273-3
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه نکات طلایی آزمون های GIS و علوم جغرافیا