امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اخلاق و آداب قضاوت

کتاب اخلاق و آداب قضاوت نوشته جناب آقای محمد کاظم بهرامی است. مهمترین وظیفه دستگاه قضایی اجرای  عدالت و اقامه ی حق و دفع باطل است، اما انجام این وظیفه وابستگی زیادی به  اخلاق و آداب مربوط به قضاوت دارد و اگر عدالت روح قضاوت است، اخلاق و آداب قضا روح عدالت به شمار می آید.

اخلاق و آداب قضاوت در اسلام از شرع انور گرفته شده است و با دقت در آیات  قرآن کریم و روایات صادره از پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت او (علیهم السلام) و با مراجعه به کتاب های فقهای اسلامی، می توانیم اخلاق و آداب قضاء اسلامی  را استنباط و استخراج کنیم.

درکتاب اخلاق و آداب قضاوت به تناسب، از مطالب برخی از کتب و رساله هایی که در این باره  نوشته شده است استفاده شده است، مخصوصا از کتاب ارزشمند «ادب قضا در اسلام » تالیف استاد بزرگوار حضرت آیت الله جوادی آملی(مدظله العالی) که فرازهایی  از مطالب آن در بخش هایی از این کتاب نقل شده و مورد استفاده قرار گرفته  است.

گزیده کتاب اخلاق و آداب قضاوت 

آیات متعدد قرآن کریم دلالت دارد که حکم و داوری، حق انحصاری و پروردگار عالمیان است که آگاه بر سر و علن است و به همهی مسائل آشکار و حقائق پنهان که از دید بشر خارج است احاطه دارد و به همین جهت است که او به وصف خیر الحاکمین و احکم الحاکمین  توصیف شده است.

 ولی در این عالم ماده، قضاوت میان مردم از جانب خداوند به پیامبران خدا تفویض گردیده است و آنان نیز موظفند بر اساس دستورات الهی و آن چه خداوند به آنان ارائه داده است قضاوت کنند. ...

صفحات کتاب :
256
کنگره :
‏‫‭BP195/1‭/ب886‮الف‬3 1394‬
دیویی :
‏‫‭297/375
کتابشناسی ملی :
3372219
شابک :
978-964-531-578-6
سال نشر :
‏‫1394

کتاب های مشابه اخلاق و آداب قضاوت