امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هنر مدرن

کتاب هنر مدرن، با یک مقدمه و ده فصل درباره هنرهای معاصر جهان، تاریخ هنر از روزگاران دور تا امروز و جایگاه هنر مدرن، نظریه های هنر و هنرمندان جهان به صورت تحقیق علمی نگارش یافته است.

کتاب هنر مدرن، نوشتاری با تم تاریخی محض نیست. هم از این روست که خواننده برخی از رویدادهای هنری و هنرمندان را در آن نمی یابد. به این دلیل که با توجه به فراوانی منابع قابل دسترس در مورد آنها و تألیف و ترجمه مقالات متعدد از تکرار خودداری شده است. چه بسا که در پاره ای از موارد به خاطر ضرورت این تکرار انجام گرفته است، به این سبب که بر اهمیت خاص جنبش، مکتب یا هنرمندی تأکید شود و یا از زاویه دیگری مورد بررسی قرار گیرد. در این کتاب نقد و تحلیل محض نیز صورت نگرفته است، بلکه کوشش شده است ترکیبی از تاریخ و تحلیل را توأم با هم در خود جای دهد.

درباره نویسنده کتاب هنر مدرن

دیباج در زمینه هنر مقالات و تألیفات متعددی در مجلات و روزنامه‌های کثیرالانتشار مانند روزنامه‌های ایران و کیهان و همچنین مجلاتی مانند هفته‌نامه مهر و فصلنامه هنرهای تجسمی به چاپ رسانده‌ است. وی همچنین بیش از ۱۰۰ مقاله علمی در خلال سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ نگاشته است. از دیگر فعالیت‌های دیباج می‌توان به سخنرانی‌های گوناگون در کنفرانس‌ها و دانشگاه‌های هنری در موضوعاتی مانند نقاشی مدرن و سنتی، هنر مدرن، تناقض مدرنیته، زبان نوین هنر جهانی و … اشاره کرد. در مقام استاد دانشگاه، وی استاد راهنمای رساله‌های بسیاری در حوزه هنر بوده است. او تا به امروز در تعدادی نمایشگاه جمعی شرکت و چندین نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از ایران برپا کرده‌است.

سال نشر :
1391
صفحات کتاب :
867
کنگره :
N6490‏‫‬‭/گ9ھ9 1391
دیویی :
‫‬‭709/04
کتابشناسی ملی :
2‎4‎8‎4‎0‎3‎7
شابک :
978-600-175-244-5

کتاب های مشابه هنر مدرن