نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هفت سین حجاب

کتاب هفت سین حجاب، نوشته علیرضا مستشاری، مجموعه ای از هفت پرسش و پاسخ درباره پوشش و حجاب است که به دلیل اهمیت و نیاز مخاطبان جوان تهیه و تنظیم شده است.  کتاب هفت سین حجاب، مجموعه ای از هفت پرسش و پاسخ درباره پوشش و حجاب است که به دلیل اهمیت و نیاز مخاطبان جوان تهیه و تنظیم شده است. در تدوین این اثر از بانک اطلاعات پرسش و پاسخ اداره مشاوره نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها استفاده شایانی شد و بدین جهت، از مسئول اداره، جناب حجه الاسلام و المسلمین صالح قنادی و گروه های علمی و محققان فعال آن، به ویژه حجج اسلام سید ابراهیم حسینی و سید مجتبی حسینی کمال تشکر را دارم.

البته یکی از بهترین آثاری که در این موضوع نگاشته شده، کتاب «مسئله حجاب» علامه شهید مرتضی مطهری«ره» است، کتابی با دقت های فقهی و تحقیقی که مطالعه آن برای همه دختران و پسران جوان مفید خواهد بود. در نوشتار حاضر سعی شده خوشه ای از آن باغ و گلی از آن گلستان بر سر سفره هفت سین بهار جوانی شما تقدیم گردد، به امید آنکه راه هفت شهر عشق را به همگان رهنمون باشد، زیرا رهرو این سفر برای حفظ خود از خطرات تا رسیدن به معشوق، قطعا نیازمند توشه و پوشه ای مناسب است. 

گزیده کتاب کتاب هفت سین حجاب

سین اول: فلسفه حجاب زنان چیست؟

جیم: این سوال در واقع پرسش از دلیل عقلی و عقلایی مسئله است در این باره باید گفت: علت و فلسفه لزوم پوشش برای خانم ها، متعدد است و برخی از آنها عبارتند از:

1. حفظ تعادل جامعه از نظر امنیت و آرامش روانی؛ یکی از غرایز خدادادی در ساختمان وجودی انسان، غریزه جنسی است که نیرومندترین و ریشه دارترین غریزه آدمی است و در صورت کنترل، علاوه بر تداوم و استمرار نسل بشر، می تواند موجب امنیت روانی انسان ها شود. در قوانین اسلام، برای استفاده درست از این غریزه حیاتی، راهکار گوناگونی مطرح شده که «حجاب» و وجود حریم بین زن و مرد، یکی از راهکارهای مهم آن است. بدون شک، نبودن حریم بین زن و مرد و آزادی معاشرت های تعریف نشده و بی بندوبار (با آرایش های گوناگون)، هیجان ها و التهاب های جنسی را فزونی می بخشد و تقاضای برهنگی و سکس را به صورت یک عطش روحی و یک خواست سیری ناپذیر، درمی آورد.

اسلام به قدرت شگرف این غریزه آتشین، توجه کامل داشته و تدابیر زیادی برای تعدیل و رام کردن آن اندیشیده است و در این زمینه، هم برای زنان و هم برای مردان، تکالیف خاصی را معین کرده است. وظیفه مشترک زن و مرد این است که چشم خویش را از نگاه به نامحرم، بپوشانند و از نگاه شهوت آمیز، بپرهیزند؛ اما زنان به خاطر جاذبه های بیشتر وظیفه خاصی دارند و آن این که بدن خود را از مردان بیگانه بپوشانند و در اجتماع با آرایش های تحریک آمیز، ظاهر نشوند و به جلوه گری و دلربایی نپردازند؛ تا زمینه انحراف مردان و به ویژه جوانان فراهم نشود.

سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
57
کنگره :
BP230/17‏‫‭/م52ھ7 1395
دیویی :
297/636076
کتابشناسی ملی :
1‎8‎4‎3‎7‎9‎6
شابک :
978-964-531-222-8

کتاب های مشابه هفت سین حجاب