نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ارتباط با کودکان از طریق داستان

کتاب ارتباط با کودکان از طریق داستان به زبانی ساده و به روشی منسجم، راهنمایی است که به والدین نشان می‌دهد چگونه داستان‌هایی خلق کنند که به کمک آن ها کودک بتواند مفاهیم جدید را کشف کند. این کتاب با همکاری مرکز روابط عاطفی خانواده در «مینه‌سوتا» تهیه شده است و برای کمک به والدینی که کودکانی را به فرزندی پذیرفته‌اند یا سرپرستی آن ها را برعهده می‌گیرند. همچنین برای متخصصان به نگارش درآمده است.

 در کتاب ارتباط با کودکان از طریق داستان که در آن، پایة نظری کامل و اطلاعاتی مفصل دربارة روش‌های درمان و چگونگی ارزیای سطح پیشرفت ارائه شده است، بعد از معرفی مدل فعال درونی کودک و بحث و توضیحاتی دربارة آن، کشف این مدل، و چگونگی عملکرد داستان‌ها در ایجاد رابطه، درمان و آموزش، به ترتیب در فصل‌های 1 تا 3، به والدین نشان داده می‌شود که چگونه داستان‌هایی شفابخش از خود خلق کنند تا با استفاده از آن ها رابطه عاطفی با کودکشان را ارتقاء دهند و رفتار او را اصلاح کنند. نویسندگان در طی فصل‌های 4 تا 7 به شرح چگونگی استفاده از انواع داستان‌ها از جمله داستان‌های حق‌طلبانه، رشد، کودک موفق و داستان‌های روان‌تکان می‌پردازند.

گزیده کتاب ارتباط با کودکان از طریق داستان

گویا پدران ما بی آنکه آموزش دیده باشند، از تأثیر داستان بر فکر و شناخت کودکان آگاه بوده اند. همه ما ـ مخصوصاً ما که دوره کودکی خود را در عصر نه خیلی پیشرفته ازجهت فناوری سپری کرده ایم، دوره ای که وسایل ارتباط جمعی به این گستردگی نبود،  و این وسایل فقط در رادیو خلاصه می شد و ازجمله برنامه های پرطرفدار رادیو، داستان های ساعت 10 شب آن بود که اعضای خانواده درکنار هم به این داستان ها گوش می دادند ـ یادمان هست که چقدر از اوقات قصه گویی پدران یا پدربزرگ های ما لذت می بردیم و چقدر نزدیکی دل ها و عاطفه را در خانه و خانواده حس می کردیم. و اکنون، با پیشرفت علم و فناوری، و وجود این همه وسایل الکترونیکی و مخابراتی و رایانه ای، کودکان ما از آن تجربه ها محروم مانده اند... 


صفحات کتاب :
216
کنگره :
‏‫‬‮‭HV 875‏‫‭/ل3‮الف‬4 1389
دیویی :
‏‫‬‮‭362/734
کتابشناسی ملی :
‎2‎0‎5‎8‎5‎7‎۵
شابک :
978-964-426-448-1
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه ارتباط با کودکان از طریق داستان