امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,550
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مجال آه

کتاب مجال آه نوشته اسماعیل بنی اردلان است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. این کتاب در برگیرنده مباحثی است درخصوص فلسفه و تمدن اسلامی، زیبایی، اخلاق، نقد سنتی و ادبیات آیینی که در دو فصل جداگانه با ده عنوان مقاله و در قالب یک  کتاب ارائه شده است.

از جمله این مقالات می توان به مصاحبت نور با نور، نقد در سنت ایرانی،  اهمیت سیر آفاقی در تمدن اسلامی، دعا، نیایش و نیاز، داستان سرایی ایرانی  اشاره کرد.پیش تر، از این نویسنده کتاب «معرفت شناسی آثار صناعی» از سوی  این مجموعه به چاپ رسیده که مورد تقدیر و استقبال قرار گرفته بود.

گزیده کتاب مجال آه

اگرچه تا پیش از سقراط تعدادی از حکمای یونانی درباره ماهیت هستی به چون و چرا پرداخته بودند، مباحث فلسفی عملاً با سقراط شروع شد. معرفت تا پیش از سقراط بیشتر به شناخت طبیعت گرایش داشت؛ از همین رو، حکمای اولیه را «کاوشگران» طبیعت می‎ شناختند. اما با سقراط تفکر عقلی جای خود را باز کرد و اسطوره جای خود را به اندیشه واقعی داد. سقراط سر و ‎کار داشتن با فلسفه  را «تمرینی برای مرگ» می ‎دانست. فلسفه منشأ خود را گفت و شنود یا پرسش و  پاسخ می‎داند که با سقراط آغاز شده است. افلاطون، شاگرد نامدار سقراط، اندیشه ‎های استادش را به شیوه گفت‌وشنود نشر داد. در این مناظرات فلسفی،  سقراط به روش محاوره می‎ کوشد تا جهل مدعیان را بر آن‎ ها آشکار کند.

صفحات کتاب :
146
کنگره :
‏‫‬‭DSR63‏‫‭‏‫‬‭/ب84م3 1393
دیویی :
‏‫‬‭955/0044
کتابشناسی ملی :
3062514
شابک :
‭978-600-175-525-5
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه مجال آه