امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 32,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دین و فرهنگ 

کتاب دین و فرهنگ با قلم دکتر همایون همتی به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است. کتاب دین و فرهنگ، مجموعه مقاله ها و پاره ای از  سخنرانی‌های نگارنده است که به مباحث اعتقادی و فرهنگی می‌پردازد.

از آنجا که اشتغال خاطر نگارنده طی سالیان به طور عمده به چهار حوزه فلسفه، الهیات، دین پژوهی و عرفان تعلق یافته، مضمون و درون‌مایه همه این نوشتارها و گفتارها مربوط به این چهار حوزه است و امید است که برای نسل جوان فرهیختگان، روشن فکران جامعه و دانشگاهیان عزیز راهگشا و آگاهی بخش باشد.

گزیده کتاب دین و فرهنگ 

«اسلام و عقلانیت باورهای دینی » مقاله‌ای بود که برای ارائه در واتیکان و دیدار با پاپ بندیکت شانزدهم نگاشته شد. بعد از سخنرانی جنجال برانگیز او در دانشگاه رگنسبورگ آلمان، نگارنده، که در آن زمان سمت رایزنی فرهنگی ایران در آلمان را برعهده داشت، به درخواست مسئولان به همراه هیئتی عازم آلمان بود که به دلیل بی نظمی و ضعف مدیریت آن برنامه محقق نشد. 

در این مقاله، به اختصار به پاره‌ای از نقدهای پاپ به دین اسلام و کلام اسلامی پاسخ داده شده است. علاوه بر این مقاله، چند مقاله و مصاحبه دیگر نیز از سوی نگارنده نگاشته شده که امید است روزی همه یکجا و در قالب کتابی در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

کتابشناسی ملی :
6168349
شابک :
978-600-03-3290-7
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
306
کنگره :
BL65‭‬ ‭
دیویی :
‏‫‬201/7

کتاب های مشابه دین و فرهنگ