امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 17,000
خرید چاپی
40,000
15%
ت 34,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرده دوم

کتاب پرده دوم؛ خاطرات شفاهی محمدرضا شرکت توتونچی، از فعالان و مبارزان انقلاب اسلامی مشهد است. این کتاب روایت‌ها و خاطرات محمدرضا شرکت توتونچی معروف به رضا توکلی متولد سال ۱۳۲۴ است. توتونچی که او را «عزت‌شاهی مشهد» هم می‌دانند، از مبارزان و زندانیان سیاسی دوران پهلوی است که در تهران و مشهد فعالیت‌های انقلابی داشته و دو بار نیز در دوران طاغوت به زندان افتاده است.

مستند پرده دوم

مستند «پرده دوم»، روایتی از زندگی‌نامه و فعالیت‌های انقلابی محمدرضا توکلی توتونچی، کاسب مشهدی است. همچنین بخش‌هایی از زندگی‌‌اش به صورت تله تئاتر اجرا می‌شود. فعالیت‌های سیاسی او با پارچه‌نویسی آغاز شده و به همین واسطه چندین بار توسط ساواک دستگیر می‌شود. حاج توکلی به بازدید موزه عبرت تهران می‌رود و خاطرات جنایات ساواک را تعریف می‌کند. فیلم پرده دوم

برشی از متن کتاب پرده دوم

 «قاسم گفت: «می‌دونی حمید ژیان چی‌کار کرد؟» گفتم: «نه» گفت: «یه روز من تو مغازه نشسته بودم، دیدم حمید ژیان با موتور همراه یه نفر دیگه اومدن. موتورشونو گذاشتن کنار بانک و از مغازه‌های کناری نردبون گرفتن. بعد تلفن‌های بانک صادرات رو قطع کردن. بعدش از توی خورجینی که تَرکِ موتور بود، کلت‌هاشونو درآوردن و دوتا جوراب نازک به سرو صورتشون کشیدن و با یه کیسه رفتن تو بانک. همه مشتری‌ها و کارمندا رو به یه کناری ردیف کردن و پول‌های توی بانک رو برداشتن و فرار کردن. صحبت‌های قاسم هم مرا باز یاد تیتر همان روزنامه زندان قصر انداخت و پاسخ پرسش‌هایی را که از زندان قصر در ذهنم مانده بود، گرفتم.»

صفحات کتاب :
294
کنگره :
DSR1534/5‭‬ ‭
دیویی :
955/0824092
کتابشناسی ملی :
7373201
شابک :
978-622-6689-80-9
سال نشر :
1369

کتاب های مشابه پرده دوم