امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خرید چاپی
70,000
15%
ت 59,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب امواج اراده ها، با عنوان فرعی گوشه‌ای از اراده و توان ایرانی به سمت خودکفایی و پیشرفت، به همت پژمان عرب، میلاد حبیبی و راضیه عزیزی به نگارش در آمده و توسط انتشارات راه یار به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب امواج اراده ها

امواجِ اراده‌ها دست ‌چینی از خاطرات است که به کالبدشکافی گوشه‌ای از دستاوردها و پیشرفت‌های درخشان انقلاب اسلامی می‌پردازد و می‌خواهد به ما بگوید از چه راهی آمده‌ایم و کجا ایستاده‌ایم و به کدام سو باید برویم. تمام خاطرات مستندی که پیشرفت‌ها و دستاوردها را اثبات می‌کردند، لابه‌لای خبرها و تحلیل‌های روزمره و کلیشه‌ای گم شده بودند و پیدا کردن و بیرون‌کشیدن آن‌ها کار سخت و البته مهمی به‌نظر می‌رسید. خاطرات فراوان و متنوع بودند.

 گاهی جنسشان نظامی بود و گاهی هسته‌ای، گاهی پزشکی و گاهی صنعتی، گاهی حرف از فناوری‌های دانش‌بنیان به میان می‌آمد و گاهی هم مدیریت و دیپلماسی. هرچند خاطرات گردآوری شده تمام آنچه باید نیست؛ اما به‌قدر وسع، تلاش کردیم تا مجموعۀ متنوعی از خاطرات را جمع‌آوری و بازنویسی کنیم تا با مرور آن‌ها، اندک حسی به اراده و توانمندی مردان و زنان این سرزمین پیدا کنیم و راه رسیدن به حقایق برایمان هموارتر شود.

مستند رسام

مستند «رسام»، به دستاوردهای نظامی ایران در نیروی زمینی ارتش و سپاه پاسداران می‌پردازد و از ساخت تسلیحات نظامی می‌گوید. این مستند، درباره دستاوردهای نظامی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه زرهی، حوزه موشکی، حوزه شناوری، حوزه موشک دریایی و حوزه تاکتیک را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. مستند رسام

خلاصه کتاب امواج اراده ها

موضوعات تاریخ نگاری انقلاب اسلامی عمدتاً به فعالیت های سیاسی سال های ۴۲ تا ۵۷، چالش های سیاسی سال های ۵۷ تا ۶۰ و ثبت و تحلیل دفاع مقدّس، محدود شده است. عمده ی تولید محتوا در همین مقولات معدود نیز، به غیر از دفاع مقدّس، به روایت نخبگان و چهره ها محدود شده است. به این ترتیب، روایت مردمی ترین انقلاب جهان، از دو سو با مردم فاصله گرفته است. هم ابعاد و ماهیت فرهنگی و لایه های اجتماعی نهضت، به مثابه موضوع پژوهش، دستخوش غفلت قرار گرفته و هم توده ها، به مثابه منبع و مشاهده گر، سهم شایسته ی خود را در روایت انقلاب که واقعیتی عینی و فراگیر بوده است، پیدا نکرده اند.
هنگامی که امتداد تاریخی انقلاب در دهه های بعدی، درست ثبت و تحلیل شود، به شناخت و ارزیابی واقعیت های سال های ۴۲ تا ۶۷ نیز کمک شایانی خواهد کرد. همچنین غث و سمین عناصر و پدیده ها و جریان ها از منظر نقش شان در تداوم و پیشرفت یا اعوجاج و انحلال و استحاله، آشکار تر خواهد شد. در همۀ این مراحل، همچنان باید به ماهیت مردمی و فراگیر تاریخ نگاری انقلاب توجه داشت و از غلبۀ نگاه سیاسی و نخبگانی بر نگاه اجتماعی و فراگیر پرهیز کرد. باید جریان جوشان و رویان انقلاب اسلامی را در دلِ واقعیت های عینی اجتماع، نه تیتر بولتن های سیاسی و نشریات حزبی، جست و جو کرد. 
کتاب امواج اراده‌ها؛ خاطراتی از توان و اراده ایرانی به سمت خودکفایی و پیشرفت، به همت انتشارات راهیار منتشر شده است. کتاب امواج اراده‌ها اولین عنوان از مجموعه کتاب‌های ناشر در رده تاریخ شفاهی پیشرفت انقلاب اسلامی یا «ایران پیشرفته» به شمار می‌آید. در کتاب امواج اراده ها، خاطرات بر اساس موضوع، در پنج فصل شامل «صنایع نظامی»، «صنعت هسته‌ای»، «علوم پزشکی»، «دیپلماسی و مدیریت» و «فناوری و صنعت» گردآوری شده است. در این میان موضوعاتی وجود دارد که پیشرفت‌های حاصل شده در آن بخش، به‌صورت ویژه با شخصیت‌های دانشمند و با ارادۀ فعال در آن حوزه گره خورده است. بنابراین، بعضی از خاطرات به بررسی ابعاد شخصیتی آن‌ها اختصاص یافته است. با وجود این، محور بخشی از خاطرات اشخاص هستند؛ اما برای حفظ وحدت و نظم ساختاری کتاب، چینش خاطرات بر اساس موضوع انتخاب شده است.

برشی از متن کتاب امواج اراده ها

«بنده چندبار پیشرفت‌های سلول‌های بنیادی را در چند سخنرانی بر زبان آورده بودم. از دانشمندان کشور و از بعضی از دانشگاه‌ها به من نامه نوشتند: «آقا، این قضیه را شما این‌قدر نگویید، این واقعیت ندارد. این‌جور نیست. اینکه می‌گویید در سلول‌های بنیادی پیشرفت کرده‌اند و در شبیه‌سازی، کلونینگ، دارند تمرین و کار می‌کنند، باور نکنید. چنین چیزی اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد.» بعد که گوسفند شبیه‌سازی شده را جلو چشم همه قرار دادند، بعد که در سمیناری که تشکیل دادند، دانشمندان معروف دنیا، زیست‌شناس‌های درجۀ یک دنیا آمدند مصاحبه کردند و تصدیق کردند که پیشرفت‌ها، پیشرفت‌های محیرالعقولی است، آن وقت یک عده از دیرباورها، باور کردند.»

...
واقعیت تلخ
 شفیقه رهیده
 رفتم و روبه روی آقای هاشمی نشستم. جنگ تمام شده بود؛ اما دغدغه های من تمام شدنی نبود. گفتم: «شما رئیس جمهورید و من یک ایرانی؛ می خواهم یک ربع به حرف های من گوش کنید.» آقای هاشمی لبخندی زد و گفت: «من بیشتر از از یک ربع هم می توانم حرف های شما را گوش کنم؛ البته اگر سروته داشته باشد.» فرصت خوبی پیش آمده بود، می توانستم دغدغه ام را به گوش کسی برسانم. 
توی این هشت سال جنگ، من یا توی منطقه بودم یا تهران. بچه های زیردستم را به نیش کشیدم و دویدم تا بتوانم داروی منطقه را تامین کنم؛ ولی در انتها متوجه شدم که ما خودمان می توانستیم سازنده ی خیلی از این داروها باشیم. این ها دغدغه های من بود و الان توی گوش رئیس جمهور گفته می شد. من گله داشتم و می گفتم شما می توانستید دستور بدهید تا به کارخانه ها کمک شود و بتوانند دارو بسازند. آقای هاشمی ساکت بود. حرف های من بیشتر از یک ربع طول کشیده بود. دست آخر هم ...

کتاب امواج اراده ها pdf رایگان

کتاب امواج اراده ها pdf رایگان آن توسط ناشر در اختیار عموم قرار نگرفته است. بدیهی است، کتاب امواج اراده ها رایگان اگر دانلود شود باعث تضییع حق نویسنده و ناشر می شود. لذا امکان دانلود کتاب امواج اراده ها، با صرف هزینه بسیار اندک در اپلیکیشن فراکتاب فراهم شده‌ و پس از دانلود می توانید آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

میلاد حبیبی نویسنده

میلاد حبیبی هوجقان نویسنده معاصر ایرانی است که به واسطه کتاب آرزوهای دست ساز در ایران معروف شده است.

کتاب آرزوهای دست ساز pdf رایگان

پی دی اف این کتاب در اپلیکیشن فراکتاب موجود است. با صرف هزینه اندک می توانید آن را دانلود کرده و در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.
یکی دیگر از آثار میلاد حبیبی زاده زابل می باشد.

راضیه عزیزی

یکی از نویسندگانی که در به نگارش درآمدن کتاب امواج اراده ها نقش داشته است راضیه عزیزی می باشد.

نکات مهم کتاب امواج اراده ها

از راهیان نور و اعتکاف و اردوهای جهادی، تا انتخابات و فرآیند مشارکت سیاسی، تا فقر زدایی و گسترش رفاه عمومی در روستاها و مناطق محروم، تا جهش های شگفت انگیز علمی در فناوری های مدرن در رشته های گوناگون هو افضا، بیوتکنولوژی، نانو، انرژی هسته ای، موشکی و...، تا پدیده ی الهام بخش «مدافعان حرم» (که در دهۀ چهارم انقلاب، بیش از معانی امنیتی و راهبردی، مفهوم اجتماعی و فرهنگی دارد) و... همه و همه شایستۀ ثبت و بررسی و تحلیل است.
مواجهه با الگوها و انگاره هایِ نوپدیدِ ضد انقلاب و چالش بر سر مفهوم «استقامت» (ایستایی و راستایی) در سبک زندگیِ فردی و اجتماعی و سیاسی و مدیریتی و ... با همۀ پیچیدگی ها و تلخی ها و شیرینی هایش، وجه و بخش درازدامن و پُراهمیت دیگری از تاریخ نگاری انقلاب اسلامی در سه دهه پس از پایان جنگ است.
تمام این موارد در کتاب امواج اراده ها آمده و عناوین فصل ها هم از همین مفاهیم اقتباس شده است.

قیمت کتاب امواج اراده ها

برای اطلاع از قیمت نسخه چاپی کتاب امواج اراده ها و سفارش آن می توانید از طریق سایت و یا نرم‌افزار فراکتاب اقدام کنید.

سوالات کتاب امواج اراده ها

امواج اراده ها، منبع خوبی برای آزمون ها و مسابقات کتابخوانی به شمار می رود، لذا طبیعی است بسیاری به دنبال نمونه سوال از این کتاب باشند.

فایل صوتی کتاب امواج اراده ها

نسخه صوتی این اثر در فراکتاب موجود نمی باشد، ولی به دو صورت چاپی و الکترونیکی می توانید آن را با تخفیف تهیه کنید.

دانلود کتاب امواج اراده ها

نسخه الکترونیک این کتاب در فراکتاب عرضه شده است و می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و یا به صورت آنلاین مطالعه بفرمایید.

دانلود کتاب امواج اراده ها

مشخصات کتاب امواج اراده ها در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: راه یار
نویسنده: راضیه عزیزی و میلاد حبیبی
تعداد صفحه: 244
موضوع: گوشه‌ای از اراده و توان ایرانی به سمت خودکفایی و پیشرفت
قالب: pdf اختصاصی و چاپی با تخفیف ویژه

 

دیویی :
955/08440922
کتابشناسی ملی :
7422237
شابک :
978-622-6689-83-0
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
244
کنگره :
DSR1669

کتاب های مشابه امواج اراده ها