امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فرزندم در سرزمین مجازی 

کتاب فرزندم در سرزمین مجازی به قلم مریم کوپایه‌ئیها زیر نظر دکتر زهرا آیت اللهی کتابی در بردارنده آموزش‌ ها و تمرین‌ های عملی و کاربردی به والدین  است تا چطور از کودکانشان در فضای مجازی مواظبت کنند.

کتاب فرزندم در سرزمین مجازی شامل آموزش مهارت ‌های لازم جهت مواظبت از فرزند و مدیریت او در فضای مجازی است تا کودک که قشری بی دفاع و ضعیف در آشفته بازار فضای مجازی است رها نشده باشد که آسیب‌ هایش دامنگیر او شود.

فضای مجازی فرصت ‌ها و تهدید های قابل توجهی را به همراه دارد آسیب ‌هایی چون فردگرایی و انزوای اجتماعی، افزایش خشونت، آسیب ‌های پورنوگرافی، بحران هویت، ایجاد تنش ‌های خانوادگی و … جزو تهدیدهای فضای مجازی محسوب می‌شوند در مقابل، افزایش همگرایی اجتماعی، یادگیری و آموزش آنلاین، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و … از جمله فرصت‌ هایی هستند که فضای مجازی در اختیارمان می‌ گذارد. از این‌رو این پدیده می‌تواند بالاترین موهبت یا بدترین کابوس باشد! در حقیقت این ابزار جدید، امکانی گسترده فراهم می‌کند که نحوه استفاده از آن  سودمندی یا زیانمندی آن را تعیین می‌کند.

اما کودکان به عنوان قشری بی دفاع در آشفته بازار فضای مجازی از طرف والدینشان نیاز به مواظبتی ویژه دارند، سرگردانی کودک در این آشفته بازار  مثل زمانی است که در خیابانی شلوغ و پر خطر گم شده و دنبال پدر و مادر خود می‌گردد، البته با این فرق که کودک وقتی در خیابان گم می ‌شود متوجه گم شدنش می ‌شود و می ‌گرید و به دنبال پدر و مادر یا راهنمایی می‌ گردد؛ منتها کودک سرگردان و گم شده در فضای مجازی متوجه حال خود نیست. او چنان  جذب زرق و برق و ظاهر زودگذر آنجا می ‌شود که نه تنها نمی گرید بلکه پدر و مادرش را فراموش می‌کند. از این رو اگر والدین برای حضور بچه‌هایشان در این فضا برنامه و مواظبت نداشته باشند نه تنها اینکه کودک از فواید فضای مجازی استفاده نمی‌کند بلکه اساسا معلوم نیست چه سرانجامی می ‌یابد.

صفحات کتاب :
160
کنگره :
‏‫‬‮‭HM851
دیویی :
‏‫‮‭303/4833
کتابشناسی ملی :
7348733
شابک :
978-600-441286-5
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه فرزندم در سرزمین مجازی