کتاب زندگی به سبک باران pdf

مروری بر سبک زندگی انقلابی دانشجویان بسیجی در اندیشه های رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زندگی به سبک باران

کتاب زندگی به سبک باران نوشته امیرهوشنگ میرابی قشونی، مروری بر سبک زندگیِ انقلابیِ دانشجویان بسیجی در اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای (مدظله) دارد. 

سبک زندگی به عنوان یکی از اصلی ترین مولفه های تمدن سازی در بعد نرم  افزاری می تواند سرنوشت جامعه ایی را به سمت و سوی دلخواه طراحان آن هادی و ساری نماید برای ملتی عزت و یا نقطهٔ مقابل آن را رقم بزند. سبک زندگی را  می توان به صورت مجزا و یا به صورت پیوسته مورد مطالعه قرار داد. لذا می‌توان برای هر قشری با توجه به شرایط و جایگاه آن قشر مدلی از سبک زندگی را  به صورت جریانی یعنی پیوسته با جامعه و نقطه‌ایی یعنی مخصوص آن قشر تعریف و ترسیم نمود در جامعهٔ اسلامی ایران که دارای ساختار سیاسی ولایت فقیه است و جایگاه رهبری در آن طراحی گردیده است و این جایگاه دارای رهبری معنوی بر دلها و ذهن های احاد جامعه به خصوص جامعه دانشگاهی به ویژه دانشجویان و  بالاخص دانشجویان بسیجی است و این انتظارات در قالب بیانات رهبر معظم  انقلاب در قالب دیدارهای عمومی و خصوصی با تشکل بسیج دانشجویی مطرح گردیده  است.

کتاب زندگی به سبک باران، گوشه‌هایی از انتظارات و بیانات گهربار مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی دانشجویان بسیجی را در قالب کتابی  برای استفادهٔ  دانشجویان بالاخص دانشجویان بسیجی به عنوان پیشگامان انقلابی جریان  دانشجویی و آرمانگرایان حقیقی عرصهٔ مطالبه گری  آماده کرده است. 

کتاب زندگی به سبک باران، با هدف استفاده و به کارگیری در عرصه های «سبک زندگی اخلاقی»، «سبک  زندگی علمی»، «سبک زندگی مبارزاتی در حوزه جنگ نرم»، «سبک زندگی سیاسی» و  «سبک زندگی تشکلی» در دو بخش «سبک زندگی عمومی» برگرفته از سخنان رهبر  انقلاب با عموم دانشجویان و تشکلها و «سبک زندگی تخصصی» برگرفته از بیانات  مقام معظم رهبری در دیدارهای خاص با دانشجویان بسیجی و بسیجیان تدوین شده است.

گزیده کتاب زندگی به سبک باران

توجه به مسائل اخلاقی و دینی برای جوانان به ویژه دانشجویان از اهمیت و  جایگاه بالا و خاصی در دستگاه فکری، دینی و انقلابی مقام معظم رهبری  برخوردار می باشد. در این فصل با فهم این جایگاه و با ارائه نکات عملی و  اخلاقی مورد نیاز یک دانشجوی بسیجی و حتی عموم دانشجویان از مجموعهٔ بیانات امام خامنه‌ای سعی گردیده است تا در قالب جملات نغز، مجمل، شیوا و کاربردی با ارائه یک منظومه فکری در جهت ایجاد یک نظام فکری و رفتاری به صورت سبک زندگی اسلامی- ایرانی دانشجویان بسیجی در جهت ایجاد یک مجموعه تدوین شده متن محور به یک جریان سازی فکری و فرهنگی در میان دانشجویان بسیجی منتهی گردد.

۱. توجه به اخلاق جزو اساسی ترین مسائل است

الف. پرهیز از قول به غیر علم

 من خواهش میکنم شما  جوان‌های عزیز به این مسئله اهتمام بورزید. همین طور که در زمینه‌های مختلف  اهتمام به طهارت عملی دارید - به نماز اهتمام دارید، به روزه اهتمام دارید، به پرهیز از تعرض‌های جنسی اهتمام دارید - به این مسئله هم اهتمام داشته  باشید. اگر چنانچه ما چیزی را به کسی نسبت بدهیم که در او نیست، خب این  می‌شود تهمت. اگر چنانچه چیزی را بگوئیم که به آن علم نداریم؛ مثلاً یک  شایعه است - یک نفری یک حرفی را از قول یکی نقل می‌کند، ما هم همان را  دوباره تکرار می‌کنیم - خب، این کمک کردن به شایعه است، این شایعه‌پردازی  است؛ قول به غیر علم است. قول به غیر علم، خود قولش هم اشکال دارد، عمل  کردن به آن امر غیر معلوم و بدون علم هم اشکال دارد؛ ... یعنی چیزی را که  علم به آن نداری، دنبال نکن، دنبال نرو. دنبال کردن، هم در زمینهٔ عمل هست، هم در زمینهٔ گفتار هست. بیانات در دیدار دانشجویان ۹۱/۵/۱۶

۲. اخلاق تشکیلاتی

الف. رقابت نکردن بر سر پست و مقام

رقابت بر سر پست و مقام. خب، در یک دوره‌ای دانشجوهای تشکل‌های اسلامی و ارزشی  منزوی بودند؛ مسئلهٔ پست و مقام و احیاناً چرب و شیرین و اینها مطرح نبود،  اما حالا گوشه و کنار ممکن است مطرح باشد؛ لذا مراقب باشید. یکی از  لغزشگاه‌های بزرگ ما انسانها و افراد بشر، همین رقابت‌های بر سر پست و مقام و آبرو و اینهاست، که آدمهای گردن‌کلفت را گاهی به زمین می‌کوبد. البته من  عقیده‌ام این است که شما جوان‌ها همچنان که در نیروی جسمانی بر ما پیرمردها  فائق هستید، در نیروی اراده و توانائیِ تسلط بر نفس هم بهتر از مائید. جوان اگر چنانچه همت کند، انگیزه داشته باشد و بخواهد عمل کند، در زمینه‌های  معنوی و روحی و مبارزهٔ با نفس هم از آدم‌های مسن و پابه‌سن‌گذاشته و  پیرمردی از قبیل ماها قوی‌تر است و توانائی‌اش بیشتر است. پس می‌توانید.  بیانات در دیدار دانشجویان ۹۱/۵/۱۶


سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
84
کنگره :
‏‫DSR1692‭‬ ‭/ش93‏‫‭ز9 1396
دیویی :
‏‫‬‭955/0844‬
کتابشناسی ملی :
4700938
شابک :
978-600-441-108-0

کتاب های مشابه زندگی به سبک باران