امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زبان زد

کتاب زبان زد شامل داستان‌های کوتاه معارفی برای پرورش ذهن، انتقال آسان مطالب دینی، افزایش رشد عاطفی، و افزایش قدرت رویارویی با مسائل مختلف است که به زیبایی داستان های کوتاهی را روایت می کند.

قصه ابزار ارزشمندی است که نقش مهمی در تکوین شخصیت افراد دارد. مخاطب هر قصه با شخصیت‌های داستان به صورت غیر مستقیم، ارتباط برقرار می‌کند و در این ارتباط، تجربیات و اطلاعاتی رد و بدل می‌شود لذا قصه خوب باعث می‌شود شنونده یا خواننده، مفاهیم و نظرات شخصی خود را با آموزه‌های قصه، مقایسه و در صورت تضاد، آن‌ها را بازسازی کند. می‌توان از داستان‌هایی که ارزش‌های اخلاقی، هسته مرکزی آن‌ها را تشکیل می‌دهند، نهایت استفاده را کرد و بخشی از ارزش‌ها را نهادینه کرد.

گزیده کتاب زبان زد

 تاجری،مقدار زیادی محصول کشاورزی از روستا خرید و می‌خواست آن ها را با ماشین به انبار منتقل کند. در راه از پسری پرسید: «تا جاده چقدر راه است؟» پسر جواب داد: «اگر آرام بروید حدود ده دقیقه اما اگر با سرعت بروید نیم ساعت شاید هم بیشتر.» تاجر از جواب نامفهوم پسر ناراحت شد و نگاه تندی به او کرد و برای زودتر رسیدن، با سرعت، رانندگی کرد اما راه زیادی نرفته بود که چرخ ماشین به سنگی برخورد کرد و با تکان خوردن ماشین، خیلی از محصول‌ها به زمین ریخت. تاجر وقت زیادی برای جمع کردن محصول ریخته شده صرف کرد و هنگامی که خسته و کوفته به سمت ماشینش بر می‌گشت یاد حرف‌های پسر افتاد و وقتی منظور او را فهمید بقیه راه را آرام و با احتیاط طی کرد.

صفحات کتاب :
192
کنگره :
PIR4249‏‫‬‭/ج2ز2 1398
دیویی :
08‏‫‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
5471026
شابک :
978-964-531-630-1
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه زبان زد