نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دوگانه های سرنوشت ساز

کتاب دوگانه های سرنوشت ساز در مورد دوگانه‌هایی است که در گام دوم انقلاب توجه به آن‌ها می‌تواند سرنوشت انقلاب را تعیین کند. ده مورد دوگانه‌ای که مقام معظم رهبری در جلسه ۲۳/۱۲/۹۷ در جمع نمایندگان خبرگان رهبری ایراد نمودن و به آنها اشاره کردند، دو گانه‌هایی‌اند که مثل شریان اصلی بدنه انقلاب اگر توجه نشود نتیجه‌ای جز فروپاشی نخواهد داشت.

کتاب در پی تبیین دوگانه های سرنوشت ساز است تا بتواند گفتمان غالب جامعه شود. شاید یکی از مهمترین سخنرانی های استراتژیک رهبر انقلاب (حفظه الله) که در کشاکش فضای آخر سال مغفول واقع گردید، سخنان ایشان در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری در 23 اسفند 1397 است، که به فرموده ایشان نیاز به تبیین دارد. ایشان در این دیدار فرمودند: «چند دوگانه را من عرض میکنم ... به نظر من این دوگانه ها سوالات [مهم] است؛ ما ازخودمان باید سوال کنیم که در این دوگانه ها چه جوری باید عمل کنیم.» در واقع این دوگانه ها، راهنمای آسیب شناسی تصمیمات نظام هستند و با بررسی و استناد به آنان می توان علل شکست ها را مربوط به انتخاب نادرست در این دوگانه ها دانست.

دوگانه ها، سرنوشت انسان را مشخص می کند؛ روز عاشورا روز دوراهی ها و دوگانه ها بود. برای بسیاری از سپاه عمر سعد این دو راهی پیش آمد. برخی راه بهشت را انتخاب کردند و گروهی راهی دوزخ شدند.



صفحات کتاب :
228
کنگره :
‏‫‭DSR1553‬‬
دیویی :
‏‫‭955/083‬
کتابشناسی ملی :
6247795
شابک :
‏‫‬‭978-964-531-198-6‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه دوگانه های سرنوشت ساز