کتاب پرسش ها و پاسخ های تاریخی درباره زندگانی معصومان (ع) (جلد سوم) pdf

از امام سجاد (ع) تا پایان غیبت صغری

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرسش ها و پاسخ های تاریخی درباره زندگانی معصومان (ع) (جلد سوم)

در کتاب پرسش ها و پاسخ های تاریخی درباره زندگانی معصومان (ع) (جلد سوم) تمام کوشش و توان صرف شده تا بر اساس اصل پرسش هایی اساسی و در رتبه اول جمع آوری شود تا مخاطب به پاسخ بیشترین سوال هایش برسد.

پاسخ گویی به مهمترین پرسش ها در عرصه تاریخ به خصوص صدر اسلام یکی از ضروری ترین کارهاست. گروه پژوهش تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی با اهداف اولویت، سودمندی و عمومیت، بر آن شدند که مهمترین پرسش ها و پاسخ های تاریخی که در برنامه «پرسمان تاریخی» رادیو معارف عنوان شده و پاسخ های علمی و مستند کارشناس محترم برنامه جناب حجت الاسلام و المسلیمن مهدی پیشوایی را سامان داده و آن را در سه جلد تدوین و تنظیم نموده و چاپ کنند.

در پاسخ به سوال های تاریخ باید به اصل «تدریج» توجه نمود. نمی توان تمام زوایای پنهان تاریخ ر ا با یک یا دو پرسش پاسخ داد و تبیین کرد. آنچه مهم است علت یابی و ریشه یابی برخی پرسش هاست. در طی این علت یابی و ریشه شناسی چه بسا میان آن ها نظام طولی و هرمی ای کشف شود به طوری که شاید همه پرسش ها معلول یک یا دو یا چند مسئله ناشناخته باشد که در رأس آن هرم و نظم طولی قرار دارند. در این صورت اگر به پرسش های رتبه اول پاسخ داده شود نوبت به سوال های رتبه های بعدی نمی رسد.

گزیده کتاب پرسش ها و پاسخ های تاریخی درباره زندگانی معصومان (ع) (جلد سوم)

اختلاف در مورد نام مادر امام سجاد(ع) چنان است که سیزده اسم برای ایشان نقل شد است. یکی از آن اقوال این است که نام او شهربانو (دختر یزدگرد ایرانی) بوده است. اما این قول مشهور، از نظر علمی غیرمسلم و ناپذیرفته است. دکتر سید جعفر شهیدی می نویسد:

مادربودن شهربانو دختر یزدگرد برای امام چهارم، در باور عموم ، چنان مسلم و بلکه بدیهی است که اگر کسی در پذیرفتن آن تردید کند، گویی اصلی ثابت و ضروری از ضروریات را منکر گشته است و در این جهان سزاوار لعن و درآن جهان جاودان در دوزخ خواهد بود. اما اگر...

صفحات کتاب :
232
کنگره :
‏‫‭‭‭‬‭BP14‏‫‭‭‭‭‬/پ86پ4 1397‬
دیویی :
‏‫‬‭297/912
کتابشناسی ملی :
5485946
شابک :
978-964-531-282-2
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه پرسش ها و پاسخ های تاریخی درباره زندگانی معصومان (ع) (جلد سوم)