امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

درباره کتاب هیچ ملاقاتی تصادفی نیست

انسانها همیشه با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند که آیا تقدیر و سرنوشت از ازل تا ابد برای او نوشته شده است و جبرا اتفاق می افتد یا اینکه خود آدمی سرنوشت نانوشته اش را می نویسد و توانایی تغییر آن را دارد؟ کتاب هیچ ملاقاتی تصادفی نیست، ذهن و روح مخاطب را به یک سفر ناشناخته ی هفت روزه می‌ برد و در طول این سفر به این سوال پاسخ می دهد در حد توان! در طول داستان کتاب مشاهده می شود، نویسنده، هاکان منگوچ هم با خواننده صحبت می‌کند و هم نقش راوی دارد.

به اعتقاد او راه زندگی، راه سرسپردگی‌‌ است و مقصود از چنین سفری هم این است که با آرامش حاصل از تسلیم بودن به استقبال سرنوشت بروند. خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر، با درون‌مایه‌های عرفانی پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب هیچ ملاقانی اتفاقی نیست

خلاصه کتاب هیچ ملاقاتی تصادفی نیست

در کنار عنوان اصلی کتاب، عنوان فرعی قابل تاملی خودنمایی می کند، «تقدیر انسان را رها نمی کند، لحظه به لحظه از نو نوشته می شود» با کمی دقت و فکر متوجه رمز و راز عنوان می شویم. این عنوان می خواهد به مخاطب بگوید: آیا انسان، خودش، زندگی خود را رقم می زند یا دست تقدیر است که باعث اتفاقات و حوادث زندگی می شود؟ در حقیقت این کتاب، داستان سفر دور و دراز یک صوفی جوان و دوست همراهش که دختر جوانی است که تازه از نامزدش جدا شده، را برای پیدا کردن هدف زندگی‌شان روایت می‌کند.

آن‌ها بدون آنکه چیزی با خود داشته باشند، در جست‌وجوی آنی بودند که نمی‌دانستند چیست و تنها به توشه‌ای که روزانه نصیبشان می‌شد دلخوش بودند. آن دو جز ایمان و باور به خدا چیزی ندارند. در این سفر پرماجرا، آن‌ها با برخوردهای اعجاب‌انگیز و اتفاقات فوق‌العاده‌ای مواجه می‌شوند که به آنان کمک می‌کند زاویه دید جدیدی برای هر تصمیم خود بیابند. یکی از نکات جالب توجه این سفر، نامی است که صوفی برای آن در نظر می گیرد:«سفر تسلیم شدن» به راستی سفری که صوفی و همراهش، بدون خوراک، پوشاک، پول و یا حتی برنامه ای، پا به آن می گذارند، چه نامی جز این می تواند داشته باشد؟

کتاب هیچ ملاقاتی تصادفی نیست pdf رایگان

هیچ ملاقاتی تصادفی نیست pdf در فراکتاب وجود ندارد. دانلود pdf کتاب هیچ ملاقاتی تصادفی نیست رایگان باعث تضییع حق نویسنده و ناشر خواهد شد. در فراکتاب جهت آشنایی با کتاب الکترونیک و صوتی، امکان مطالعه و شنیدن رایگان کتاب به مدت چند دقیقه در نرم افزار فراهم شده است.

برشی از متن کتاب هیچ ملاقاتی تصادفی نیست

کل شب نتوانستم بخوابم. هرکاری کردم خوابم نبرد. بلند می‌شدم، گهگاهی کتاب می‌خواندم، دمنوش می‌خوردم، خواستم مدیتیشن کنم؛ اما نشد. دلم بدون علت می‌گرفت. برای اولین بار در زندگی‌ام به کسی که گفته بود به من احتیاج دارد، پشت کرده بودم. علاوه بر این، در دفتر خودم… به مهمان خودم، این کار را نسبت به مسافری کرده بودم که به دفتر کارم آمده بود.

از درون بسیار از دست خودم عصبانی بودم. باید راهی پیدا می‌کردم تا او را دوستانه و با محبت بدرقه می‌کردم. نباید او را در مجادله درونی‌اش با گفتن« هر کار دلت می‌خواهد بکن» رها می‌کردم و علاوه بر این نمی‌دانستم چقدر آمادگی مسائل را دارد. آن لحظه به قدری از درستی کاری که انجام می‌دادم، مطمئن بودم که فکر می‌کردم اگر تنها بماند و به تصمیماتش فکر کند برایش مفید خواهد بود؛ اما اکنون خیلی ناآرام بودم...

هاکان منگوچ

هاکان منگوچ نوازنده و نویسنده‌ای اصالتا ترک‌زبانی است که در کتاب‌هایش از عرفان، زندگی و طریق زندگی صحبت به میان می آورد. آرامش و احساس غرقگی از ویژگی‌های بارزی است که از دیدن ویدیوهای سخنرانی این نویسنده، به دست می‌آورید. هاکان در کودکی در شهر نسبتاً کوچک بورسا زندکی می کرد، اما بعد به استانبول مهاجرت کرد.

هاکان از کودکی به نواختن سازهای پیانو و نی علاقه نشان می داد و در اوایل نوجوانی به خواندن کتاب‌های معنوی که در کتابخانهٔ خانه وجود داشت هم روی آورد. آثار منگوچ در دنیای ادبیات بیشترین شباهت را به آثار «پائولو کوئیلو» دارد. و یکی از این آثار کتاب «دلت که پاک باشد» می باشد که جنبه داستانی-سفرنامه ای دارد.

جملات برگزیده کتاب هیچ ملاقاتی تصادفی نیست

  • مسیر زیبا میانبر ندارد. - اندیشیدن به پایان راه، تلاشی بیهوده است. - گاهی سکوت می‌تواند تأثیر بیشتری از سخن گفتن داشته باشد. - خوبی، خوبی می‌آفریند. برای همین انسان‌های زخم‌خورده کمک‌رسان‌ترند. - هر سفری که می‌روی، راه‌هایی است که در آن به روی قلب و روح خود گام بر می‌داری. - همه چیز منتظر زمان خود است.
  • نه گل، قبل از موعد مقرر خود باز می‌شود و نه خورشید، پیش از موعد، طلوع می‌کند. - اگر قسمت تو باشد از یک مورچه هم درسی یاد می‌گیری. اگر قسمت نباشد، دنیا هم جلویت زانو بزند برای تو اشتباه خواهد بود.

دانلود کتاب هیچ ملاقاتی تصادفی نیست

دانلود کتاب هیچ ملاقاتی تصادفی نیست pdf رایگان، موجود نمی باشد. زیرا ناشر محترم این کتاب، نسخه دیجیتال کتاب را به صورت رایگان عرضه نکرده است. شما می توانید با پرداخت هزینه ای اندک، نسخه الکترونیک کتاب هیچ ملاقاتی تصادفی نیست pdf را از فراکتاب خریداری نموده و از حقوق ناشر حمایت نمایید.

نقد کتاب هیچ ملاقاتی تصادفی نمی باشد

این کتاب توانسته است جایگاه خوبی بین مخاطبانش پیدا کند و این جایگاه را هم مرهون پاسخگویی به ذهنیات و سوالات آنها می باشد. سوالاتی از جنس تقدیر و سرنوشت، جبر و اختیار. یکی از پیام های مخاطبان بدین گونه است: این کتاب نیاز به تعمق داره اگه قرار باشه مثل روزنامه بخونیم اصلا به درد نمیخوره این کتاب به ما یاد میده اگه زندگیمون و به خدا بسپاریم هرجایی که با‌شیم خدا هوامونو و داره و تنها مون نمیذاره. اتفاقاتی که برای دوکاراکتر اصلی کتاب افتاد همه حکایت از سرسپردگی داشت و اینکه چون خود‌شون و به خدا سپرده بودن همه‌ی راه‌ها براشون هموار شد من کتاب دلت که پاک باشه از آثار این نویسنده رو هم خوندم اون هم عالی بود و جا داره از کتابراه هم تشکر کنم به خاطر اپلیکیشن عالی که باعث شده هرجا که هستم بتونم کتاب‌های مورد علاقه‌ام و بخونم پایدار باشید.

کتاب صوتی هیچ ملاقاتی تصادفی نیست

کتاب صوتی این کتاب در فراکتاب موجود نمی باشد. برای دریافت پی دی اف هیچ ملاقاتی تصادفی نمی باشد، می توانید به سایت فراکتاب مراجعه کنید و آن را در نرم افزار فراکتاب مطالعه بفرمایید.

خرید کتاب هیچ ملاقاتی تصادفی نیست

نسخه الکترونیکی کتاب هیچ ملاقاتی تصادفی نیست pdf در فراکتاب در دسترس شماست و می‌توانید قبل از خرید آن را در نرم افزار فراکتاب رایگان مرور بفرمایید.

خرید کتاب هیچ ملاقانی اتفاقی نیست

مشخصات کتاب هیچ ملاقانی اتفاقی نیست را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: نسل نواندیش
نویسنده: هاکان منگوچ
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 208
موضوع: موفقیت و خودسازی

 

سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
208
کنگره :
BP219/5
دیویی :
297/465
کتابشناسی ملی :
6213551
شابک :
978-622-220-195-1‬

کتاب های مشابه هیچ ملاقاتی تصادفی نیست