کتاب خرده عادت ها

راهی آسان و اثبات‌شده برای ایجاد عادت‌های خوب و از بین بردن عادت‌های بد

امتیاز
5 / 4.1
خرید چاپی
215,000
10%
ت 193,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب خرده عادت‌ها با عنوان فرعی راهی آسان و اثبات شده برای ایجاد عادت‌های خوب و از بین بردن عادت‌های بد نوشته جیمز کلیر می‌باشد. مترجم این اثر زهرا صادقی و انتشارات میلکان آن را چاپ و منشر کرده است.

معرفی کتاب خرده عادت ها

نوال راویکانت آفرین و سرمایه‌گذار گفته است: «برای نوشتن کتابی فوق العاده، باید اول به خود کتاب تبدیل شوید. من در اصل ایده‌های ذکر شده در این کتاب را به این دلیل یاد گرفتم که مجبور بودم با آنها زندگی کنم، مجبور بودم به خورد عادت‌ها تکیه کنم تا آسیب دیدگی ام بهبود پیدا کند. در سالن ورزشی قوی‌تر شوم، در میدان عملکرد بالاتری داشته باشم، نویسنده شوم، کسب و کار موفقی ایجاد کنم و ساده بگویم به فرد بالغ و مسئولی تبدیل شوم. خرده عادت‌ها به من کمک کردند پتانسیلم را تحقق ببخشم و از آنجا که شما این کتاب را انتخاب کرده‌اید حدس می‌زنم شما هم می‌خواهید پتانسیل خودتان را محقق کنید.
عادت‌های انسانی همواره در حال تغییرند؛ وضعیت به وضعیت، لحظه به لحظه، ثانیه به ثانیه. اما این کتاب درباره چیزی است که تغییر نمی‌کند، این کتاب درباره اصول بنیادی رفتار انسانی است؛ اصول دیرپایی که می‌توانید سال ها به آن ها تکیه کنید، ایده‌هایی که می‌توانید با آن ها کسب و کاری راه بیندازید، خانواده تشکیل بدهید و زندگی بسازید. 
با اینکه برای ایجاد عادت‌های بهتر بیش از یک راه وجود دارد، این کتاب بهترین راهی را توصیف می‌کند که می‌شناسم. رویکردی که صرف نظر از نقطه شروع و چیزی که می‌خواهید تغییرش بدهید، موثر خواهد بود. استراتژی‌هایی که ارائه می‌کنم برای هر کسی که به دنبال سیستم گام به گام برای پیشرفت می‌گردد، مفید است. خواه اهداف او حول و حوش سلامتی، پول، بهره وری، روابط یا همه این موارد باشد یا خیر. تا زمانی که بحث بر سر رفتار انسانی است این کتاب می‌تواند راهنما باشد.

خلاصه کتاب خرده عادت ها

کتاب خرده عادت ها بعد از مقدمه، دارای ۱۳ فصل می‌باشد، عناوین فصول این کتاب به شرح ذیل می‌باشد:
 اصول اولیه (چرا تغییرات کوچک به تغییرات بزرگ منجر می‌شوند) شامل: فصل اول؛ قدرت شگفت انگیز خرد عادت‌ها و فصل دوم؛ چگونه عادت‌ها شخصیت فرد را شکل می‌دهند (و به عکس) و همچنین فصل سوم؛ چطور در چهار گام ساده عادت‌های بهتری ایجاد کنیم، می باشد.
قانون اول: واضح کن، شامل فصل چهارم؛ مردی که خوب به نظر نمی‌رسید، فصل پنجم؛ بهترین راه برای شروع عادتی جدید، فصل ششم؛ درباره انگیزه مبالغه شده است محیط اطراف اغلب اهمیت بیشتری دارد و فصل هفتم؛ راز خویشتن داری می باشد.
قانون دوم: جذابش کن، متشکل از فصل هشتم؛ چگونه عادتی را تقویت کنیم، فصل نهم؛ نقش خانواده و دوستان در شکل‌گیری عادت‌ها و فصل دهم؛ چگونه عامل عادت‌های بد خود را بیابید و اصلاح کنید، می باشد.
قانون سوم: ساده‌اش کن، شامل فصل یازدهم؛ به آرامی گام بردارید اما به عقب هرگز، فصل دوازدهم؛ قانون کمترین تلاش و فصل سیزدهم؛ چگونه با استفاده از قانون دو دقیقه به تعویق انداختن را کنار بگذاریم و فصل چهاردهم: چگونه می‌توان عادت‌های خوب را اجتناب‌ناپذیر و عادت‌های بد را غیرممکن کرد.
قانون چهارم؛لذت‌بخشش کن متشکل فصل پانزدهم: قانون اصلی تغییر رفتار، فصل شانزدهم: چطور هر روز به عادت‌های خوب ادامه بدهیم، فصل هفدهم: شریک پاسخ‌گو چگونه می‌تواند همه‌چیز را تغییر دهد
ترفندهای پیشرفته، چگونه از صرفاً خوب‌بودن به واقعاً عالی‌بودن برسیم، فصل هجدهم: حقیقتی درباره‌ی‌ استعداد (ژن‌ها چه زمانی اهمیت دارند و چه زمانی اهمیت ندارند)، فصل نوزدهم: قانون گلدیلاکس: چطور در زندگی و کار باانگیزه باقی بمانیم و فصل بیستم: جنبه‌ی منفی ایجاد عادت‌های خوب می باشد.

این کتاب به شما یاد می‌دهد، چگونه:
سیستمی ایجاد کنید که با استفاده از آن هر روز یک درصد بهتر شوید.
عادت های بدتان را رها کنید و بچسبید به عادت‌های خوب.
از خطاهایی که بیشتر مردم هنگام تغییر عادت‌ها مرتکب می‌شوند پرهیز کنید.
بر بی انگیزگی و بی‌ارادگی غلبه کنید.
هویتی قوی‌تر پیدا کنید و خودتان را بیشتر باور داشته باشید، حتی وقتی که مشغله زیادی دارید، زمانی برای ایجاد عادت‌های جدید پیدا کنید.
پیرامون خود را طوری طراحی کنید که راحت‌تر به موفقیت برسید.
تغییرات کوچک و ساده‌ای ایجاد کنید که منجر به نتایجی بزرگ می‌شوند.
اگر از برنامه‌تان جا ماندید، مجدداً آن را پی بگیرید.
مهمتر از همه: چگونه این ایده آل‌ها را در زندگی واقعی عملی کنیم و...

برشی از متن کتاب خرده عادت ها

فصل پنجم بهترین راه برای شروع عادتی جدید
در ۲۰۰۱، پژوهشگران در بریتانیا، برای ایجاد عادت‌های ورزشی بهتر، طی دو هفته با دویست و چهل و هشت نفر کار کردند. افراد به سه گروه تقسیم شدند:
گروه اول، گروه کنترل بود که از آنها خواسته شد، دفعات انجام تمرینات ورزشی خود را پیگیری کنند.
گروه دوم، گروه انگیزه بود که از آنها خواسته شد تمرینات ورزشی خود را پیگیری کنند و مطالبی درباره مزایای ورزش بخوانند. پژوهشگران همچنین به این گروه توضیح دادند که چگونه ورزش می‌تواند خطر تصلب شرایین را کاهش بدهد و موجب افزایش میزان سلامتی قلب شود.
در نهایت به افراد گروه سوم نیز همان برنامه گروه دوم داده شد تا از انگیزه یکسان برخوردار باشند و نیز خواسته شد تا برنامه‌ای را برای زمان و مکان تمرینات ورزشی برای هفته پیش رو تدوین کنند. مخصوصاً اینکه هر عضو گروه سوم جمله زیر را نیز کامل کرد. من هفته بعد در {روز} در {زمان} و {مکان} در حداقل بیست دقیقه تمرین سخت و قدرتی شرکت می‌کنم.
در گروه اول و دوم سی و پنج تا سی و هشت درصد افراد، حداقل یک بار در هفته ورزش کردند. جالب اینکه برنامه انگیزشی ارائه شده به گروه دوم ظاهراً هیچ تاثیر معناداری بر رفتار نداشت. اما نود و یک درصد گروه سوم حداقل یک بار در هفته، یعنی بیش از دو برابر نرخ عادی ورزش کردند.
پژوهشگران جمله‌ای را که آنها پر کرده‌اند «قصد پیاده سازی» می‌نامند. برنامه‌ای که هر فرد از قبل برای زمان و محل عملکرد خود تهیه می‌کند. یعنی قصد دارد عادت خاصی را پیدا کند.
نشانه‌هایی که می‌توانند موجب عادت شوند به شکل‌های مختلفی مطرح می‌شوند. احساس زنگ تلفن در جیب، بوی کلوچه‌های شکلاتی یا صدای آژیر آمبولانس. دو نشانه رایج زمان و مکان هستند در «قصد پیاده سازی» هر دوی این نشانه‌ها به کار می‌رود.

کتاب خرده عادت ها قیمت

جهت اطلاع ار قیمت کتاب خرده عادت ها می توانید به سایت و یا نرم افزار فراکتاب مراجعه کرده و آن را با تخفیف خریداری کنید.

کتاب خرده عادت ها و عادت های اتمی

کتاب عادت های اتمی کتابی دیگر از جیمز کلیر می باشد با موضوع و درون مایه ای مشابه کتاب خرده عادت ها.

خرید کتاب خرده عادت ها

نسخه چاپی کتاب خرده عادت ها را می توانید با تخفیف از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و آن را خریداری نمایید.

مشخصات کتاب هابیت در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: میلکان
نویسنده: جیمز کلیر
مترجم: زهرا صادقی
تعداد صفحه: 432
موضوع: توصعه شخصی، مدیریت بر خود
قالب: چاپی با تخفیف

 

دیویی :
155/24
کتابشناسی ملی :
5443783
شابک :
978-600-7845-89-9‬‬
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
240
کنگره :
BF335‏‫‬‮‭/ک8خ4 1398

کتاب های مشابه خرده عادت ها