نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آموزش جامع ان. ال. پی

کتاب آموزش جامع ان ال پی یا چگونه یک زندگی موفق بسازید که ریچارد بندلر و سایر همکارانش نوشته اند، یکی از کتاب های مفید و ارزشمندی است که می تواند در تغییر نگرش و رفتار افراد و فرایند زندگی آن ها نقش مؤثر و بسزا داشته باشد.

آموزش های ان ال پی می توانند به افراد در برقراری روابط سالم و مثبت با دیگران، افزایش اعتمادبه نفس، شناسایی و تقویت استعدادها و توانایی ها، یادگیری بهتر و مؤثرتر و ارتقا و بهبودی کیفیت زندگی کمک نمایند. این آموزش ها به افراد کمک می کنند ذهنیت و احساسات خود را در جهت مثبت و مطلوب تغییر دهند و زمینه موفقیت آن ها را در دستیابی به اهداف مورد نظرشان و شرایط متفاوت زندگی فراهم می کنند.

کتاب آموزش جامع ان. ال. پی، کارگاه آموزشی و تخصصی در زمینه ان ال پی را معرفی و بررسی می کند که دکتر ریچارد بندلر برگزار کرده است. در این کارگاه آموزشی افراد گوناگون با ویژگی ها و حالات روحی و ذهنی متفاوت شرکت کرده اند که حالات و روحیاتشان بررسی می شوند و در پایان دوره نیز تغییراتی در نگرش، رفتار و روابط آن ها با دیگران و به طورکلی مسیر زندگی شان ایجاد می شود.

خواندن این کتاب می تواند برای مخاطبان همانند شرکت در کارگاه آموزشی و تخصصی ریچارد بندلر باشد، زیرا خوانندگان با خواندن این کتاب از نظر ذهنی و روحی به شرکت کنندگان واقعی در کارگاه نزدیک می شوند و گویی خودشان در این کارگاه آموزشی شرکت کرده اند، یعنی همان چیزی را می بینند که شرکت کنندگان در طول دوره می بینند؛ همان چیزی را که آن ها می شنوند، می شنوند؛ همان چیزی را که آن‌ها تجربه می کنند، تجربه می کنند و همان حسی را دارند و خواهند داشت که شرکت کنندگان در دوره داشته اند، لذا کتاب این ویژگی اساسی را دارد که خواننده را با خود به فضا و حال وهوای سمینار می‌برد و فرد کاملاً احساس می‌کند که در این کارگاه علمی و آموزشی شرکت کرده است.

در واقع این کتاب تجربیات و آموزش‌های تخصصی ریچارد بندلر، یکی از بنیان گذاران ان ال پی را با زبانی ساده و روشن و در قالب رویدادی واقعی و کارگاه آموزشی در اختیار خوانندگان قرار میدهد تا استعدادها و توانایی های خود را بهتر بشناسند و برای بهبودی شرایط و تغییر مسیر زندگی خود گام بردارند.

در این کتاب برای خوانندگان فرصت فراهم می شود تا با اصول و اهداف اساسی این علم، همچنین نظرات و راهکارهای ان ال پی آشنایی بیشتر پیدا کنند و ویژگی های شخصیتی و روحی و ذهنی خود را بیشتر بشناسند تا از این طریق بتوانند بر مشکلاتی نظیر ترس، افسردگی، اختلالات و موانع یادگیری و بیماری های روحی غلبه کنند و در برقراری ارتباطات سالم و مطلوب با دیگران موفق شوند.

این کتاب در نُه فصل تهیه و تنظیم شده است که در فصل های متفاوت موضوعاتی نظیر کارگاهی با بنیان گذاران ان ال پی، تأثیر عملکرد خودآگاه مغز بر رفتار افراد، چگونگی داشتن حس خوب در زندگی، چگونگی داشتن زندگی ایده آل، چگونگی برقراری ارتباطات مؤثر و مفید با دیگران، نکات مهم و برجسته کارگاه آموزشی و آشنایی با راهکارهای استفاده شده در زمینه ان ال پی و اصول و اهداف این علم بررسی می شوند.

در پایان کتاب نیز واژه نامه ای تخصصی در زمینه مفاهیم و اصطلاحات ان ال پی آورده شده است تا دانشجویان و علاقه مندان به این رشته علمی، با واژه های تخصصی آن بیشتر آشنا شوند و از این طریق توانایی های علمی آن ها برای استفاده و بهره گیری از متون تخصصی، کتاب ها، مجله ها و مقاله های انگلیسی در حوزه ان ال پی و رشته روان شناسی تقویت شود.

دیویی :
‏‫‬‭158/1
کتابشناسی ملی :
5718903
شابک :
978-622-220-062-6
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
200
کنگره :
‫‬‭BF637

کتاب های مشابه آموزش جامع ان. ال. پی