کتاب از عشق تا سوء تفاهم pdf

راهنمای جامع و کاربردی برای دستیابی به درک متقابل در روابط زناشویی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از عشق تا سوء تفاهم

لیندا پاپادوپولوس در کتاب از عشق تا سوء تفاهم، راهنمایی جامع و کاربردی برای دستیابی به درک متقابل در زندگی زناشویی را به شما ارائه می دهد و کمک می کند تا روابط خود با همسر یا نامزدتان را بهبود ببخشید و زبان متفاوت یکدیگر را بهتر درک کنید.

چرا وقتی پای روابط بین دو جنس مخالف به میان می آید، هنوز در صحنۀ زندگی به نظر می رسد نقش « هرچی باشه من از تو سرترم» را بازی می کنیم؟

چه عواملی باعث می شود که « چه خوشگل شدی!» در عرض چند ثانیه به « ای بی ریخت چاقالو، دلم برات می سوزه !» تبدیل شود؟ چرا « بعد از مسابقۀ فوتبال، خودم ظرف ها رو می شورم» کم کم به « من حتی از تو خوشم نمیاد، حالا چی شده که فکر کردی کارهای آشپزخونه برای من مهم شده؟» مبدل می شود و اصلاً چرا وقتی قرار است همیشه از همسرتان جواب سربالا بشنوید، از او می پرسید: «به نظر تو، توی این لباس جذاب شدم؟»

واقعیت این است که مردان و زنان به زبان های متفاوتی حرف می زنند. جامعه ای که ما در آن زندگی می کنیم، برای بها دادن به مردان و زنان، به معیارهای کاملاً متفاوتی پایبند است و همین مسئله، تعاملات و رفتارهای متقابل بین دو جنس را به طرز چشمگیری تحت تأثیر قرار می دهد.

با این همه، گاهی اوقات این سیستم تعامل میان مرد و زن که در مسیر تکامل اجتماعی شکل گرفته است از کار می افتد؛ یعنی هرازگاهی حرف های طرف مقابل را از دریچۀ زبان مخصوص به جنس خودتان درک می کنید. درنتیجه، جملۀ « چه خوشگل شدی!» او را نمی شنوید، زیرا طی فرایندی که پیام او از کانال های تفسیرگر ذهن شما عبور می کند و تحت تأثیر احساس ناامنی و عدم اطمینانی قرار می گیرد که از قبل در ذهنیت و تفکرتان ریشه دوانده و هجوم تجارب ناخوشایندی که طی سال ها در ذهنتان نقش بسته است، ماهیت و مفهوم واقعی خود را به طور کامل از دست می دهد؛ یعنی اینکه به جای درک معنی و مفهوم اصلی این جملۀ تحسین آمیز، به واسطۀ ذهنیت قبلی که در مورد « زبان بازی های مردانه» در ناخودآگاه شما ثبت شده است، پیام او را بر اساس « زبان زنانه» رمزگشایی می کنید و درنتیجه، با جملۀ «برای همکارهای خانمت هم از این شیرین زبونی ها می کنی؟» واکنش نشان می دهید!

کتاب از عشق تا سوء تفاهم (What men say, what women hear) کمکتان می کند که به درک روشنی از این روابط آشفته برسید و راهنمایی تان می کند تا به واسطۀ روش های رفتار درمانیِ شناختی، میدان مینِ پرمخاطرۀ روابط احساسی و عاشقانه با همسر یا نامزدتان را به سلامت پشت سر بگذارید.

لیندا پاپادوپولوس را بیشتر بشناسیم

روانشناس کانادایی ساکن در انگلستان، لیندا پاپادوپولوس در دهم ماه مه سال 1971 در تورنتوی کانادا به دنیا آمد. او دوران کارشناسی روانشناسی خود را در دانشگاه یورک کانادا و کارشناسی ارشد روانشناسی بهداشت را در دانشگاه ساری انگلیس و دکترای روانشناسی را در دانشگاه سیتی در لندن سپری کرد.

لیندا پاپادوپولوس مجری برنامه تلویزیونی My Naked Secret در کانال Discovery Fit & Health است. این برنامه ماجراهای شخصی کسانی را به نمایش می گذارد که ناهنجاری های جسمی خود را مخفی می کنند.

گزیده کتاب از عشق تا سوء تفاهم

پدر لیزا وقتی که او فقط سه سالش بود، خانواده را ترک کرد، درنتیجه، لیزا سال های اول زندگی اش را به صورت پراکنده در خانۀ اقوام، دوستان خانوادگی و مهدکودک های دولتی محلی گذراند. او گهگاه تماس هایی با پدر و خانوادۀ جدیدش برقرار می کرد. او به تازگی به رابطه اش با مردی قلدر و پرخاشگر- که اغلب اوقات از ترک کردنش وحشت داشت – پایان داده است. چنین رابطه و سرگذشتی به شکل گیری طرح وارۀ ناخوشایند و قدرتمندی در ذهن او منجر شده است که همواره از درون فریاد می زند: «من دختری نیستم که کسی دوستم داشته باشد! آدم بی ارزشی هستم! لیاقت شادی و خوشبختی را ندارم!»

اکنون تصور کنید که مری و لیزا سر قرار یکسانی حاضر می شوند؛ رستوران یکسان، غذای یکسان، گل های یکسان و البته مرد یکسان. اسم این مرد را پیت می گذاریم. اگر پیت مری را انتخاب کند و از گوشواره های قشنگش تعریف کند، احتمالاً مری حرف های تحسین آمیز او را به این صورت تعبیر خواهد کرد: «دلم می خواد از با من بودن احساس خوبی داشته باشی، بدجوری جذب اون جواهرات قشنگت شدم، بی نظیره!»

مری در پذیرش تعریف و تمجید دیگران خیلی راحت است و می تواند واکنش مناسبی نسبت به آن ها نشان دهد. اما اگر پیت به لیزا بگوید: «چه گوشواره های قشنگی!»، این پیام تحسین آمیز تحت تأثیر طرح واره های درونی او دچار انحراف می شود، تا جایی که درنهایت پیام دریافتی به این صورت در می آید: «وای خدای من، لباس این دختره داره حالم رو بهم می زنه؛ شاید بهتر باشه روی گوشواره های قابل تحملش تمرکز کنم تا چشمم به اون لباس مزخرفش نیُفته!» احساس نا امنی و بی اعتمادی درونی لیزا به همراه فقدان اعتمادبه نفسی که دارد باعث می شود که این تعریف و تحسین مورد بی توجهی واقع شود. یا به بیان دقیق تر، حرف تحسین آمیز درست مثل کسی است که به قصد خیر به زنی که زمین خورده است کمک می کند، اما سوء تفاهم باعث می شود که از آن زن کتک بخورد!

سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
344
کنگره :
HQ801
دیویی :
646/77
کتابشناسی ملی :
6167370
شابک :
978-622-220-182-1

کتاب های مشابه از عشق تا سوء تفاهم