امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
73,000
14%
ت 62,780
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد

 در کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد داستان جذاب که اَلِستِر هامفِریز – نویسنده، مستندساز و ماجراجوی اهل انگلستان – براساس ماجراهای واقعی سفر خودش به دور دنیا برای نوجوانان نوشته، مخاطبان با تام همراه می شوند؛ پسری ماجراجو که احساس می کند دنیای واقعی باید بزرگ تر از دنیای اطراف خودش باشد و تصمیم می گیرد با دوچرخه سفر باورنکردنی اش را برای کشف دنیای بزرگ آغاز کند.

اولین ماجراجویی نویسنده ی کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد زمانی بود که فقط نُه سال داشت، سفری ۳۲ کیلومتری به ارتفاعات سه قله ی مشهور یورک شایر در انگلستان. سال ۲۰۰۱ میلادی الستر در سن ۲۵ سالگی سفر به دور دنیا را با دوچرخه آغاز کرد. سفر طولانی او چهار سال طول کشید و در این مدت ۷۴ هزار کیلومتر را رکاب زد. سال ۲۰۱۲ میلادی او به عنوان ماجراجوی برتر مجله ی نشنال جئوگرافیک انتخاب شد. او خالق ایده ی «ماجراجویی های کوچک» است؛ سفرهای ماجراجویانه ی کوچک و ساده ای که از عهده ی هر کسی برمی آید. الستر درباره ی ماجراجویی هایش کتاب های زیادی نوشته که به زبان های مختلف ترجمه شده اند.

گزیده کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد

 پسرک کنجکاو و عاشق سفرِ اهل انگلستان با عبور از سرتاسر قاره ی آفریقا با کشتی خودش را به پاتاگونیا می رساند، منطقه ای در جنوبی ترین نقطه ی آمریکای جنوبی. حالا سفر طولانی تام در قاره ی آمریکا شروع شده است. سفر از میان کشورهای پر راز و رمز آمریکای جنوبی و مرکزی و حرکت به سمت شمالی ترین نقطه ی قاره، آلاسکا. تام در سفر به این قاره با مناظری حیرت آور و مردمانی با آداب و رسومی عجیب آشنا می شود. او از آلاسکا راهی مرحله سوم سفرش می شود؛ سفر به سوی قاره ی کهن!

صفحات کتاب :
134
کنگره :
PZ7‏‫‬‭‬‮‭/ھ1825س73
دیویی :
‏‫‬‭‬‮‭‬‮‭[ج]823/92
کتابشناسی ملی :
5156069
شابک :
‏‫‭978-622-99224-1-5
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه پسری که دور دنیا را رکاب زد 2